Page 146 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 146
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Ayna Ayna Söyle Bana
Konu Küresel Aynalarda Görüntü Oluşumu
Küresel aynalarda görüntü oluşumu animasyon yardımı ile gözlemleyebilme
Öğrenme Hedefleri Küresel aynalarda bir cismin görüntüsünü özel ışınlar yardımıyla çizebilme ve olu-
şan görüntünün özelliklerini anlayabilme
• Kâğıt
Materyaller • Etkileşimli Tahta
• Kalem
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, simülasyon, tartışma, soru-cevap yöntem ve tek-
niklerinden faydalanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen çukur ve tümsek aynaların nasıl bir yapısı olduğunu
öğrencilere hatırlatır.
Simülasyon: Öğretmen akılı tahtadan http://meb.ai/URCEW0B simülasyonunu
Etkinlik Açıklaması açar.
Tartışma: Öğrencilerin aldıkları notlar sınıfça tartışılır. Öğrenciler simülasyondaki
gözlemlerini birbirleriyle tartışırlar.
Soru Cevap Yöntemi: Çukur aynaların asal eksenine yerleştirilmiş cisimlerin görün-
tülerini özel ışınlar yardımıyla çiziniz. Oluşan görüntünün özelliklerini tabloya yazı-
nız.
Öğretmen çukur ve tümsek aynaların nasıl bir yapısı olduğunu öğrencilere hatırlatır
(İF1). Daha sonra etkileşimli tahtadan http://meb.ai/URCEW0B simülasyonunu
açar (İF2, FÖOD1, FÖOD2). Simülasyonda aynalar kısmını seçer. Önce çukur
aynada simülasyonun sol üst kısmında yer alan cisimlerden, en altta bulunan ok
şeklini seçer (SF1).
Aşağıda bulunan menüden eğrilik yarıçapını 180 cm, çapı 120 cm olarak ayarlar.
Yine aşağıdaki menünün sol kısmında bulunan “ışınlar” kısmından “temel” ışınları
seçer.
Uygulama Süreci
146