Page 149 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 149
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen daha sonra simülasyonu tekrar açıp tümsek aynayı seçer. Çukur ayna
için kullanılan ayarlar, tümsek ayna için de kullanılır. Öğretmen cismi tümsek ayna-
dan en uzağa koyar ve sonra yavaş yavaş aynaya yaklaştırır. Öğrencilerin bu süreç
içerisinde oluşan görüntülerin özelliklerini not almalarını ister (SF2). Daha sonra
öğretmen aşağıdaki çalışma kağıdını sınıfa dağıtır ve aşağıdaki yönergeyi verir:
“Tümsek aynanın asal eksenine yerleştirilen aynı boydaki X, Y ve Z cisimlerinin gö-
rüntülerini özel ışınları kullanarak çiziniz. Oluşan görüntülerin özelliklerini her bir
cisim için ayrı ayrı yazınız. X, Y ve Z cisimlerinin oluşan görüntülerinin boylarını kı-
yaslayınız bu farklılığın sebebini açıklayınız.”(SF3)
Öğrenciler çalışma kağıdında çizimlerini tamamlar ve tabloyu doldurur. Daha son-
ra öğretmen öğrencilerine dönüt sağlamak amacıyla çalışma kağıdındaki cisimle-
rin görüntülerinin nasıl oluşacağına dair çizimleri tahtada gösterir. Böylece öğren-
cilerin kendi yaptığı çizimleri kontrol etme imkânı sağlanmış olur (SF4, ÜF1).
Öğrenciler; simülasyonlar sonucunda aldıkları notlar, tartışmaya katılım durumları,
Değerlendirme sorulan sorularda tahmin yürütme becerisine göre kontrol listesi oluşturularak ve
çalışma kağıdına verdikleri cevaplara göre değerlendirilir.
149