Page 153 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 153

Fizik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 25


        TEMA: KUVVET VE HAREKET
         Etkinliğe             FİZ.12.1.4. Momentumun korunumunu veriye dayalı tahmin edebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.12.1.4.
         Basamaklandırılmış    a)  Momentumun korunumuna ilişkin verileri toplar.
         Bilgi Birimleri       b)  Veriler üzerinden momentumun korunumuna ilişkin hesaplamalar yapar.

                               c)  Momentumun farklı uygulamalardaki korunumuna ilişkin yargıda bulunur.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  kuvvetin  döndürme  etkisini,  Newton  Hareket  Yasalarını,  bileşke
         Temel Kabuller        kuvvetin hesaplama yöntemlerini ve dönme hareketini bildiği kabul edilmektedir.

                               Veriler üzerinden momentumun korunumuna ilişkin hesaplamalar yapmakta zor-
         Tema Bazlı Öğrenci    luk yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Momentumun farklı uygulamalardaki korunumuna ilişkin yargıda bulunmakta zor-
                               luk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Öğretmenin  getirdiği  Newton  beşiği  gibi  somut  bir  materyalin  yanı  sıra,
                               momentum korunumunun anlaşılmasına yardımcı olacak video, animasyon veya
                               modellerden yararlanılabilir.
                               İF2:  Öğrencilerin  sarkacın  hareketini  kolayca  takip  edebilmeleri  ve  öğretmenin
                               anlatımını  desteklemek  amacıyla  her  bir  top,  1'den  5'e  kadar  rakamla
                               numaralandırılabilir.  Puntoları  büyütülebilir  veya  etkileşimli  tahtadaki  hareket
                               görselleri,  tüm  öğrencilerin  görebileceği  şekilde  açılarak  uygulamaya  destek
                               sağlanabilir.
                               İF3: Öğretmen, etkinliğin her aşamasını açıklayarak daha fazla sesli uyaranlara
                               yer verebilir.

         İçerik                İF4:  Öğrencilere,  Newton  beşiğindeki  sarkaç  hareketlerini  deneyimleyerek
                               inceleme yapmaları, dokunmaları ve uygulamaları için fırsat verilebilir.
                               İF5: Öğrencilere, öğretmen tarafından bireysel rehberlik sağlanabilir. Sonuca ve
                               çıkarımlara ulaşmaları için sözel ipuçları verilebilir.
                               İF6: Öğrencilere, simülasyonun işleyişi ve adımlarıyla ilgili basitleştirilmiş ifadeler
                               ve  talimatlar  sunulabilir.  Karmaşık  terimler  yerine  daha  anlaşılır  ve  basit  dil
                               kullanılabilir.

                               İF7:  Öğrencinin  dersi  kolayca  takip  edebilmesi  için  tablo,  etkinlikte  yer  alan
                               değerler işlenerek verilebilir.

                               İF8:  Büyük  yazı  karakterleri  veya  renkli  işaretlerle  dikkat  çekici  hale  getirilen
                               tablolar kullanılabilir.








                                                                                                         153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158