Page 153 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 153
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 25
TEMA: KUVVET VE HAREKET
Etkinliğe FİZ.12.1.4. Momentumun korunumunu veriye dayalı tahmin edebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
FİZ.12.1.4.
Basamaklandırılmış a) Momentumun korunumuna ilişkin verileri toplar.
Bilgi Birimleri b) Veriler üzerinden momentumun korunumuna ilişkin hesaplamalar yapar.
c) Momentumun farklı uygulamalardaki korunumuna ilişkin yargıda bulunur.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin kuvvetin döndürme etkisini, Newton Hareket Yasalarını, bileşke
Temel Kabuller kuvvetin hesaplama yöntemlerini ve dönme hareketini bildiği kabul edilmektedir.
Veriler üzerinden momentumun korunumuna ilişkin hesaplamalar yapmakta zor-
Tema Bazlı Öğrenci luk yaşayabilir.
İhtiyaçları Momentumun farklı uygulamalardaki korunumuna ilişkin yargıda bulunmakta zor-
luk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmenin getirdiği Newton beşiği gibi somut bir materyalin yanı sıra,
momentum korunumunun anlaşılmasına yardımcı olacak video, animasyon veya
modellerden yararlanılabilir.
İF2: Öğrencilerin sarkacın hareketini kolayca takip edebilmeleri ve öğretmenin
anlatımını desteklemek amacıyla her bir top, 1'den 5'e kadar rakamla
numaralandırılabilir. Puntoları büyütülebilir veya etkileşimli tahtadaki hareket
görselleri, tüm öğrencilerin görebileceği şekilde açılarak uygulamaya destek
sağlanabilir.
İF3: Öğretmen, etkinliğin her aşamasını açıklayarak daha fazla sesli uyaranlara
yer verebilir.
İçerik İF4: Öğrencilere, Newton beşiğindeki sarkaç hareketlerini deneyimleyerek
inceleme yapmaları, dokunmaları ve uygulamaları için fırsat verilebilir.
İF5: Öğrencilere, öğretmen tarafından bireysel rehberlik sağlanabilir. Sonuca ve
çıkarımlara ulaşmaları için sözel ipuçları verilebilir.
İF6: Öğrencilere, simülasyonun işleyişi ve adımlarıyla ilgili basitleştirilmiş ifadeler
ve talimatlar sunulabilir. Karmaşık terimler yerine daha anlaşılır ve basit dil
kullanılabilir.
İF7: Öğrencinin dersi kolayca takip edebilmesi için tablo, etkinlikte yer alan
değerler işlenerek verilebilir.
İF8: Büyük yazı karakterleri veya renkli işaretlerle dikkat çekici hale getirilen
tablolar kullanılabilir.
153