Page 154 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 154
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen, dersi çeşitli örneklerle zenginleştirmek amacıyla Ek 1’de görse-
li sunulmuş olan deney düzeneği için sınıfa 2 pipet, 5 bilye ve ağzı açık bir plastik
şişe getirir. Pipetleri uzunlamasına yan yana yerleştirir ve uçlarına ağzı açık plastik
şişeyi yerleştirir. Ardından pipetlerin üzerine 5 bilyeyi koyarak bir deney düzeneği
oluşturur. Bu deney düzeneğinde, Newton beşiğinde görülen basamaklar benzer
bir şekilde uygulanır ve öğrencilere bu deneyi yapmaları için rehberlik edilir. Öğren-
cileri küçük gruplara ayırarak deneyi gözlemlemeleri için fırsat tanınabilir.
Süreç
SF2: Öğretmen, Newton beşiğindeki topların hareketi ile ilgili gösterimini tamam-
ladıktan sonra öğrencilerden küçük tartışma grupları oluşturarak çoklu sarkacın
hareketi ve enerji dönüşümleri üzerine gözlemlerini paylaşmalarını ve bu konuda
tartışmalarını sağlayabilir.
SF3: Simülasyon süresince öğrencilerin birbirlerine yardımcı olması için akran des-
teği sağlanabilir.
ÜF1: Simülasyonların sonucunda öğrencinin çıkarımlarından hareketle hazırladığı
bir gözlem formu oluşturması istenebilir.
ÜF2: Öğretmenin derste sınıfla beraber çözdüğü problemlere ek olarak farklı kay-
Ürün
naklardan problem çözme görevleri verilebilir.
ÜF3: Öğrencilerden çarpışma türlerini, kavramları ve momentum korunumunu içe-
ren bilgilendirici bir kavram haritası veya infografik hazırlamaları da istenebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Simülasyon uygulaması sırasında sınıf içinde öğrencinin dikkatini dağıta-
Ortamı Düzenlemeleri bilecek uyaranlara ilişkin düzenlemeler yapılabilir.
154