Page 154 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 154

Fizik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1:  Öğretmen,  dersi  çeşitli  örneklerle  zenginleştirmek  amacıyla  Ek  1’de  görse-
                               li sunulmuş olan deney düzeneği için sınıfa 2 pipet, 5 bilye ve ağzı açık bir plastik
                               şişe getirir. Pipetleri uzunlamasına yan yana yerleştirir ve uçlarına ağzı açık plastik
                               şişeyi yerleştirir. Ardından pipetlerin üzerine 5 bilyeyi koyarak bir deney düzeneği
                               oluşturur. Bu deney düzeneğinde, Newton beşiğinde görülen basamaklar benzer
                               bir şekilde uygulanır ve öğrencilere bu deneyi yapmaları için rehberlik edilir. Öğren-
                               cileri küçük gruplara ayırarak deneyi gözlemlemeleri için fırsat tanınabilir.
         Süreç
                               SF2: Öğretmen, Newton beşiğindeki topların hareketi ile ilgili gösterimini tamam-
                               ladıktan sonra öğrencilerden küçük tartışma grupları oluşturarak  çoklu sarkacın
                               hareketi ve enerji dönüşümleri üzerine gözlemlerini paylaşmalarını ve bu konuda
                               tartışmalarını sağlayabilir.
                               SF3: Simülasyon süresince öğrencilerin birbirlerine yardımcı olması için akran des-
                               teği sağlanabilir.
                               ÜF1: Simülasyonların sonucunda öğrencinin çıkarımlarından hareketle hazırladığı
                               bir gözlem formu oluşturması istenebilir.
                               ÜF2: Öğretmenin derste sınıfla beraber çözdüğü problemlere ek olarak farklı kay-
         Ürün
                               naklardan problem çözme görevleri verilebilir.
                               ÜF3: Öğrencilerden çarpışma türlerini, kavramları ve momentum korunumunu içe-
                               ren bilgilendirici bir kavram haritası veya infografik hazırlamaları da istenebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Simülasyon uygulaması sırasında sınıf içinde öğrencinin dikkatini dağıta-
         Ortamı Düzenlemeleri  bilecek uyaranlara ilişkin düzenlemeler yapılabilir.











































    154
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159