Page 172 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 172
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 27
TEMA: DALGALAR
Etkinliğe FİZ.12.3.4. Işıkta girişim ile ilgili deney yapabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
FİZ.12.3.4.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri a) Işığın girişimi ile ilgili deney tasarlar.
b) Işığın girişimi ile ilgili deney düzeneğinden veri toplayarak analiz eder.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin frekans, dalga boyu, genlik, ivme, enerji, ışık prizması, kırılma ve
Temel Kabuller mekanik dalgalar kavramlarını bildikleri kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Işığın girişimi ile ilgili deney düzeneğinden veri toplayarak analiz etmekte zorluk
İhtiyaçları yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen, öğrencilerin önceki öğrenmeleriyle bağ kurabilmeleri için su dalga-
larındaki girişim olayını gösteren görseller veya videolar kullanılabilir.
İF2: Öğrencilere, günlük yaşamlarında ses ve ışıkta girişim olayları ile ilgili örnekler
İçerik verilebilir.
İF3: Çalışma kağıdındaki metinler, büyük ve kalın yazı puntoları kullanılarak hazır-
lanabilir. Ayrıca metinlerin sesli okunduğu bir ses dosyası hazırlanabilir.
İF4: İsteyen öğrenciler için cevaplarını sözlü olarak ifade etmeleri sağlanabilir.
SF1: Öğrenciler arkadaşlarıyla eşleşerek akran öğretiminden faydalanabilirler.
SF2: Öğretmen bu dersi öğrencileri 4 farklı gruba ayırarak ve 4 farklı deney düze-
neği oluşturarak planlayabilir. Ek-1'de verilen deney formu kullanılabilir.
1. Fant Aralığı İstasyonu: Bu istasyonda gruplar, farklı fant aralıklarına sahip de-
ney düzeneklerini inceleyecekler. Her grup, farklı fant aralığına sahip bir deney dü-
zeneğiyle çalışarak saçak genişliğinin nasıl değiştiğini gözlemler.
2. Işık Kaynağı İstasyonu: Bu istasyonda gruplar, farklı renklerdeki ışık kaynaklarını
kullanarak deneyleri gerçekleştireceklerdir. Her grup, farklı renkte ışık kaynağı kul-
lanarak saçak genişliğinin ışık kaynağının rengine göre nasıl değiştiğini gözlemler.
Süreç 3. Fant-Perde Uzaklık İstasyonu: Bu istasyonda gruplar, farklı fant-perde arası me-
safelerle çalışarak saçak genişliğinin bu değişkenden nasıl etkilendiğini gözlemler.
4. Kırılma İndisi İstasyonu: Bu istasyonda gruplar, farklı ortamlarda, farklı kırılma
indisine sahip bir ortamda deneyleri gerçekleştirerek saçak genişliğinin kırılma in-
disiyle nasıl ilişkili olduğunu inceler.
Her bir grup istedikleri istasyondan başlayarak sırayla uygulama yapabilir ve eş-
leşmeler yaparak gözlemleriyle ilgili tartışabilirler.
SF3: Ders, deney düzeneğinin oluşturulmasının mümkün olmadığı durumlarda
http://meb.ai/Uprx1TA simülasyonu ile desteklenebilir. Bu sayede öğrencilere gi-
rişim olayını gerçeğe yakın bir ortamda gözlemleme imkanı sunulabilir.
172