Page 176 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 176

Fizik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



















                               Yukarıda verilen girişim deneyi düzeneklerinde, sadece fant-perde arası ortamın
                               kırılma indisleri farklıdır. Hangi düzenekte saçak genişliği daha fazla olacaktır?

                               ………………………………………………………….
                               b) Gözlem aşaması: Girişim düzeneği yukarıda verilen şekillerdeki gibi düzenlene-
                               rek perde üzerinde oluşan saçak genişliğinin nasıl değiştiği gözlenir.

                               c) Açıklama aşaması: Yapılan gözlem sonucuna göre aşağıdaki soruları cevapla-
                               yınız.
                               1- Tahminleriniz ve gözlemleriniz arasında karşılaştırma yapınız.

                               ………………………………………………………..
                               ..............……………………………………………..
                               2- Gözlem sonuçları ile tahminleriniz uyuşmuyor ise sebeplerini açıklayınız.
                               ………………………………………………………..
                               ..............……………………………………………..

                               3- Saçak genişliğini etkileyen başka faktörler olabilir mi? Nedenleri ile açıklayınız
                               (İF4).
                               ………………………………………………………..

                               ………………………………………………………..
                               Öğretmen derse başlamadan önce siyah bir kartona, iki kesik açarak (aralarında-
                               ki uzaklık 3 mm olacak şekilde) hazırlamış olduğu bu kartonu sınıfa getirir (SF2,
                               FÖOD1). (Okulda hazır bir girişim düzeneği varsa kullanılabilir.) Karton, bir kıskaç
                               yardımıyla sabitlenir. Fantın karşısına beyaz bir perde yerleştirilir. Öğretmen bir la-
                               zer kaynağını fantın arkasına koyar. Perde üzerinde oluşan girişim deseninde sa-
                               çaklar gözlenir. Düzenek tahmin et-gözle-açıkla etkinliğindeki gibi düzenlenerek
                               öğrencilerin saçak genişliğindeki değişimleri gözlemlemeleri sağlanır (SF3).
                               Yapılan gözlem sonuçları, dağıtılan etkinlik kâğıdına işlenir ve açıklama aşamasın-
                               daki sorular cevaplanır. Verilen cevaplara, sınıf içi yapılan tartışmalar doğrultusun-
                               da ve öğretmenin rehberliğinde dönüt sağlanır (ÜF1).

                               Öğrencilere girişim (Young) deneyinin fizik bilimi açısından öneminin araştırılması
                               konusunda bir performans görevi verilir (ÜF2). Deneyin, ışığın doğasının açıklan-
                               ması konusundaki katkılarının neler olduğunun araştırılması istenir (ÜF3).
                               Öğrenciler tahminleri ve gözlemleri arasında bir karşılaştırma yaparak öz değer-
         Değerlendirme         lendirmede bulunurlar.
                               Öğrencilere verilen performans görevi kontrol listesi ile değerlendirilir.


    176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181