Page 181 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 181

Fizik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen,  farklı  elektromanyetik  dalga  çeşidini  keşfetmeleri  için  öğrencileri
                               7  gruba  ayırır.  Her  bir  gruba  radyo  dalgaları,  mikro  dalgalar,  kızıl  ötesi  ışınlar,
                               görünür ışık, mor ötesi ışık, X-ışınları, gama ışınları gibi dalga türlerinden biri verilir
                               (FÖOD2).  Grubun  kendisine  verilen  elektromanyetik  dalganın  nasıl  üretildiğini,
                               hangi amaçlarla kullanıldığını, çevreye etkilerini, enerjileri ile frekans ve dalga boyu
                               arasındaki ilişkiyi araştırmaları için yeterli süre verilir (FÖOD3, SF2).
                               Öğrencilerden  araştırma  sonuçlarını  sınıfa  sunarak  diğer  grup  üyelerinin  ilgili
                               dalga çeşidi ile ilgili bilgilendirilmeleri sağlanır (FÖOD4). Öğretmen bu aşamada
                               ek bilgiler verebilir, yanlış anlamaları düzeltebilir.
                                             1              2               3

                                                 Gama             Su            Görünür
                                                  Işını         Dalgaları         Işık


                                             4              5               6
                                                Deprem           Mikro           Yay
                                                Dalgaları       Dalgalar       Dalgaları

                                             7              8               9

                                                 Radyo            Ses           X-Işını
                                                Dalgaları       Dalgaları



                               Öğretmen    öğrencilerden   kutucuklardaki   numaraları   kullanarak   soruları
                               cevaplamalarını  ister.  Aynı  kutucuğu  birden  fazla  sorunun  cevabı  olarak
                               kullanabilecekleri ifade edilir.
                                 •  Kutucuklardan  hangisi/hangileri  elektromanyetik  dalga  spektrumunda  yer
                                   alır?
                                 •  Kutucuklardan hangisi/hangileri tıpta teşhis ve tedavi amacıyla kullanılır?
                                 •  Kutucuklardan hangisi elektronların hızlandırılıp yavaşlatılması ile oluşur?

                                 •  Kutucuklardan hangisi/hangileri boşlukta ışık hızı ile yayılır?
                                 •  Kutucuklardan hangisi/hangileri enine dalga yapıdadır?
                               Öğrencilere  yukarıda  yer  alan  grid  ve  sorulardan  oluşan  çalışma  kâğıdı  verilir.
                               Çalışma  kâğıdının  doldurulması  için  yeterli  süre  tanınır.  Öğretmen,  etkileşimli
                               tahtadan etkinliği açarak sınıfla beraber çözümü yapar. Öğrenciler kendi cevapları
                               ile doğru cevapları karşılaştırırlar.

                               Grid tekniğinin analizinde aşağıda verilen formül kullanılacaktır.
                               Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4)
                               C1: Seçilen doğru kutucuk sayısı

                               C2: Toplam doğru kutucuk sayısı
                               C3: Seçilen yanlış kutucuk sayısı
                               C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı



                                                                                                         181
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186