Page 181 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 181
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen, farklı elektromanyetik dalga çeşidini keşfetmeleri için öğrencileri
7 gruba ayırır. Her bir gruba radyo dalgaları, mikro dalgalar, kızıl ötesi ışınlar,
görünür ışık, mor ötesi ışık, X-ışınları, gama ışınları gibi dalga türlerinden biri verilir
(FÖOD2). Grubun kendisine verilen elektromanyetik dalganın nasıl üretildiğini,
hangi amaçlarla kullanıldığını, çevreye etkilerini, enerjileri ile frekans ve dalga boyu
arasındaki ilişkiyi araştırmaları için yeterli süre verilir (FÖOD3, SF2).
Öğrencilerden araştırma sonuçlarını sınıfa sunarak diğer grup üyelerinin ilgili
dalga çeşidi ile ilgili bilgilendirilmeleri sağlanır (FÖOD4). Öğretmen bu aşamada
ek bilgiler verebilir, yanlış anlamaları düzeltebilir.
1 2 3
Gama Su Görünür
Işını Dalgaları Işık
4 5 6
Deprem Mikro Yay
Dalgaları Dalgalar Dalgaları
7 8 9
Radyo Ses X-Işını
Dalgaları Dalgaları
Öğretmen öğrencilerden kutucuklardaki numaraları kullanarak soruları
cevaplamalarını ister. Aynı kutucuğu birden fazla sorunun cevabı olarak
kullanabilecekleri ifade edilir.
• Kutucuklardan hangisi/hangileri elektromanyetik dalga spektrumunda yer
alır?
• Kutucuklardan hangisi/hangileri tıpta teşhis ve tedavi amacıyla kullanılır?
• Kutucuklardan hangisi elektronların hızlandırılıp yavaşlatılması ile oluşur?
• Kutucuklardan hangisi/hangileri boşlukta ışık hızı ile yayılır?
• Kutucuklardan hangisi/hangileri enine dalga yapıdadır?
Öğrencilere yukarıda yer alan grid ve sorulardan oluşan çalışma kâğıdı verilir.
Çalışma kâğıdının doldurulması için yeterli süre tanınır. Öğretmen, etkileşimli
tahtadan etkinliği açarak sınıfla beraber çözümü yapar. Öğrenciler kendi cevapları
ile doğru cevapları karşılaştırırlar.
Grid tekniğinin analizinde aşağıda verilen formül kullanılacaktır.
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4)
C1: Seçilen doğru kutucuk sayısı
C2: Toplam doğru kutucuk sayısı
C3: Seçilen yanlış kutucuk sayısı
C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı
181