Page 179 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 28
TEMA: DALGALAR
Etkinliğe FİZ.12.3.5. Elektromanyetik dalgaları sınıflandırabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
FİZ.12.3.5.
Basamaklandırılmış a) Elektromanyetik dalgaların niteliklerini belirler.
Bilgi Birimleri b) Elektromanyetik dalgaları niteliklerine göre gruplandırır.
c) Elektromanyetik dalgaları adlandırır.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin frekans, dalga boyu, genlik, ivme, enerji, ışık prizması, kırılma ve
Temel Kabuller mekanik dalgalar kavramlarını bildikleri kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Elektromanyetik dalgaların niteliklerini belirlemekte ve elektromanyetik dalgaları
İhtiyaçları niteliklerine göre gruplandırmada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Metin okunurken metinde geçen kavramların görsellerinin yer aldığı bir slayt
gösterisi tahtaya yansıtılabilir. Öğretmen tarafından hazırlanacak bu slayt gösteri-
si görsel desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için dersi daha ilgi çekici bir hâle getirebilir.
İçerik
İF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin tahminlerini kolaylaştırmak için elektro-
manyetik dalgaların hangi özelliklerinin dile getirilmesinin istendiği, öğretmen ta-
rafından yazılı hâle getirilerek öğrenciye ipuçları sunulabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin akranlarıyla iş birliği yapması sağlanabilir.
Öğrenciler kendi aralarında fikir alışverişinde bulunarak soruları yanıtlayabilir.
SF2: Öğrencilerin konuyu farklı boyutlarıyla bütünsel kavramasını desteklemek
Süreç adına, öğrenciler yedi gruba ayrıldıktan sonra her grubun kendi içerisinde dört is-
tasyon oluşturması sağlanabilir. İstasyonlarda, kendilerine verilen elektromanyetik
dalganın nasıl üretildiğini, hangi amaçlarla kullanıldığını, çevreye etkilerini, enerji-
leri ile frekans ve dalga boyu arasındaki ilişkiyi araştırarak çalışma sonunda kendi-
sine verilen elektromanyetik dalganın özelliklerini sınıfa sunması istenebilir.
ÜF1: Öğretmen, öğrencilerden alternatif olarak elektromanyetik dalgaların ben-
zer ve farklı özelliklerini içeren bir karşılaştırma tablosu oluşturmalarını isteyebilir.
Ürün ÜF2: Öğrencilerin elektromanyetik kirliliğin ne olduğunu ve buna karşı alınması ge-
reken tedbirlerin neler olabileceği ile ilgili afiş, slogan ya da poster oluşturmaları
istenebilir.
FÖOD1: İşitme güçlüğü yaşayan öğrencilerin metni takip edebilmeleri için öğret-
men ses tonuna ve vurgularına dikkat edebilir.
FÖOD2: Grupların isimleri öğrencilerin görebileceği şekilde sıraların üzerine yapış-
Fiziksel Öğrenme tırılabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD3: Öğrencilerin grup tartışmaları ve akran desteğine ulaşımını kolaylaştır-
mak için sınıf ortamında gerekli düzenlemeler yapılabilir.
FÖOD4: Öğrencilerin grup sunumları rahatlıkla yapabilmeleri için sınıfta sunum
kürsüsü oluşturulabilir.
179