Page 179 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179

Fizik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 28


        TEMA: DALGALAR
         Etkinliğe             FİZ.12.3.5. Elektromanyetik dalgaları sınıflandırabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.12.3.5.
         Basamaklandırılmış    a)  Elektromanyetik dalgaların niteliklerini belirler.
         Bilgi Birimleri       b)  Elektromanyetik dalgaları niteliklerine göre gruplandırır.

                               c)  Elektromanyetik dalgaları adlandırır.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  frekans,  dalga  boyu,  genlik,  ivme,  enerji,  ışık  prizması,  kırılma  ve
         Temel Kabuller        mekanik dalgalar kavramlarını bildikleri kabul edilmektedir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Elektromanyetik dalgaların niteliklerini belirlemekte ve elektromanyetik dalgaları
         İhtiyaçları           niteliklerine göre gruplandırmada zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Metin okunurken metinde geçen kavramların görsellerinin yer aldığı bir slayt
                               gösterisi tahtaya yansıtılabilir. Öğretmen tarafından hazırlanacak bu slayt gösteri-
                               si görsel desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için dersi daha ilgi çekici bir hâle getirebilir.
         İçerik
                               İF2:  Desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilerin  tahminlerini  kolaylaştırmak  için  elektro-
                               manyetik dalgaların hangi özelliklerinin dile getirilmesinin istendiği, öğretmen ta-
                               rafından yazılı hâle getirilerek öğrenciye ipuçları sunulabilir.
                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin akranlarıyla iş birliği yapması sağlanabilir.
                               Öğrenciler kendi aralarında fikir alışverişinde bulunarak soruları yanıtlayabilir.
                               SF2:  Öğrencilerin  konuyu  farklı  boyutlarıyla  bütünsel  kavramasını  desteklemek
         Süreç                 adına, öğrenciler yedi gruba ayrıldıktan sonra her grubun kendi içerisinde dört is-
                               tasyon oluşturması sağlanabilir. İstasyonlarda, kendilerine verilen elektromanyetik
                               dalganın nasıl üretildiğini, hangi amaçlarla kullanıldığını, çevreye etkilerini, enerji-
                               leri ile frekans ve dalga boyu arasındaki ilişkiyi araştırarak çalışma sonunda kendi-
                               sine verilen elektromanyetik dalganın özelliklerini sınıfa sunması istenebilir.

                               ÜF1: Öğretmen, öğrencilerden alternatif olarak elektromanyetik dalgaların ben-
                               zer ve farklı özelliklerini içeren bir karşılaştırma tablosu oluşturmalarını isteyebilir.
         Ürün                  ÜF2: Öğrencilerin elektromanyetik kirliliğin ne olduğunu ve buna karşı alınması ge-
                               reken tedbirlerin neler olabileceği ile ilgili afiş, slogan ya da poster oluşturmaları
                               istenebilir.
                               FÖOD1: İşitme güçlüğü yaşayan öğrencilerin metni takip edebilmeleri için öğret-
                               men ses tonuna ve vurgularına dikkat edebilir.
                               FÖOD2: Grupların isimleri öğrencilerin görebileceği şekilde sıraların üzerine yapış-
         Fiziksel Öğrenme      tırılabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD3: Öğrencilerin grup tartışmaları ve akran desteğine ulaşımını kolaylaştır-
                               mak için sınıf ortamında gerekli düzenlemeler yapılabilir.

                               FÖOD4:  Öğrencilerin  grup  sunumları  rahatlıkla  yapabilmeleri  için  sınıfta  sunum
                               kürsüsü oluşturulabilir.


                                                                                                         179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184