Page 180 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 180

Fizik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Dalga Havuzu
         Konu                  Elektromanyetik Dalgalar
                               Elektromanyetik dalgaların niteliklerini belirleme
         Öğrenme Hedefleri     Elektromanyetik dalgaları niteliklerine göre gruplandırma

                               Elektromanyetik dalgaları adlandırma
                                 •  Kâğıt
         Materyaller             •  Etkileşimli tahta

                                 •  Kalem
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; soru-cevap, beyin fırtınası, doğrudan anlatım, yapılandırılmış grid ve
                               performans görevi tekniklerinden faydalanılmıştır.
                               Soru-Cevap Yöntemi: Öğrencilere, "Metinde gözle görülemeyen hangi ışınlardan
                               bahsedilmektedir?" sorusu yöneltilir ve öğrencilerden gelen cevaplar tahtaya liste-
                               lenir.
                               Beyin Fırtınası: Öğrenciler elektromanyetik dalgaların özelliklerinin neler olabile-
         Etkinlik Açıklaması   ceğini tahmin ederken kullanılmaktadır.
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen, öğrencilerin ön bilgilerinden yararlanarak elektro-
                               manyetik dalgaların hız, frekans, dalga boyu arasındaki ilişkiyi tanımlar.

                               Yapılandırılmış Grid: Öğrencilere grid ve sorulardan oluşan çalışma kâğıdı verilir.
                               Çalışma kâğıdının doldurulması için yeterli süre tanınır.

                               Performans Görevi: Öğrencilerden, öğrendiği elektromanyetik dalgaların benzer
                               ve farklı özelliklerini içeren kavram haritası oluşturmaları istenir.

                               Öğretmen  öğrencilere,  "Gelen-giden  mesajları  taşıyan  cep  telefonu  dalgaları,
                               radyo,  televizyon,  telsiz  dalgaları,  duvarlardan  kapılardan  pencerelerden
                               geçen  dalgalar…  Nasıl  bir  dalga  havuzunda  yaşadığımızın  farkında  mısınız?  Bu
                               dalgaları görmüyoruz fakat gün geçtikçe yoğunlukları artıyor. Sizce bu durum bir
                               elektromanyetik kirlilik yaratabilir mi? İnsan sağlığını nasıl etkiler? İnsan gözü belli
                               bir frekans değer aralığındaki elektromanyetik dalgaları algılayabilir. Bu frekans
                               değer  aralığındaki  elektromanyetik  dalgalara  ‘görünür  ışın’  denir.  Bu  frekans
                               aralığının  üstünde  (mor  ötesi)  ya  da  altında  (kızılötesi)  olan  elektromanyetik
                               dalgaları  algılayabilen  canlılar  (yılan,  baykuş  vb.)  da  vardır.  ”  metnini  okur
                               (İF1,  FÖOD1).  Öğrencilere  "Metinde  gözle  görülemeyen  hangi  ışınlardan
         Uygulama Süreci
                               bahsedilmektedir?" sorusu yöneltilir.
                               Öğretmen öğrencilerden gelen cevapları tahtaya listeler. Soru-cevap veya beyin
                               fırtınası  gibi  teknikler  öğrencilerin,  elektromanyetik  dalgaların  sahip  olduğu
                               özellikleri  (yayılmaları  için  maddesel  ortama  ihtiyaç  duyup  duymamaları,
                               yayıldıkları  ortam-hız  ilişkisi,  yük  ve  kütleye  sahip  olup  olmamaları,  elektrik  ve
                               manyetik alandaki davranışları vb. açısından) tahmin etmelerini sağlar (İF2, SF1).
                               Öğretmen, öğrencilerin ön bilgilerinden yararlanarak elektromanyetik dalgaların
                               hız, frekans, dalga boyu arasındaki ilişkiyi tanımlar.




    180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185