Page 183 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 183
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 29
TEMA: MADDE VE DOĞASI
Etkinliğe FİZ.12.4.2. Fotoelektrik etkinin bağlı olduğu koşullar ve foton kavramına ilişkin tü-
Dönüştürülecek mevarımsal akıl yürütebilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.12.4.2.
Basamaklandırılmış a) Fotoelektrik etkinin bağlı olduğu değişkenleri gözlemler.
Bilgi Birimleri b) Fotoelektrik etkinin matematiksel modeline ulaşır.
c) Fotoelektrik etki ve foton kavramı arasındaki ilişkiyi geneller.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin elektrik akımı ile ilgili temel bilgileri ve atom modellerini bildiği kabul
Temel Kabuller edilmektedir.
Fotoelektrik etkinin matematiksel modeline ulaşmakta zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Fotoelektrik etki ve foton kavramı arasındaki ilişkiyi genellemekte zorluk yaşaya-
bilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Simülasyondaki elektromanyetik dalga spektrumu öğrencilere hatırlatılabilir.
Dalga boyu ile enerji arasındaki ilişkinin ters orantılı olduğu ifade edilebilir.
İF2: Öğrencilerin sunumlarını daha kolay hazırlamalarına yardımcı olmak için ko-
nuşma notları veya özetler gibi destekleyici araçlar hazırlanabilir.
İF3: Öğretmen öğrencilerin daha önceki öğrenme yaşantılarına atıfta bulunabilir.
Durmakta olan bir çöp kovasına çarpan aracın kovayı hızlandırması örnek olarak
İçerik verilebilir. Aracın enerjisi ne kadar büyükse kovanın kazanacağı enerji de o kadar
büyük olacaktır. Bu durum, fotonun enerjisi artıkça fotoelektronun kazanacağı ki-
netik enerjinin de artması olayına benzetilebilir.
İF4: Birçok değişkeni aynı anda gözlemlemekte zorlanan öğrencilerden, "ışığın dal-
ga boyunun artmasıyla, elektronların kopma hızı arasında bir ilişki olup olmadığını”
ya da "ışık kaynağının şiddetindeki değişikliğin, koparılan elektronların sayısına na-
sıl etki ettiğini” gözlemlemeleri istenebilir.
SF1: Simülasyonun sonunda, öğrencilerle birlikte önemli noktalar tekrar edilip özet
Süreç
yapılabilir.
ÜF1: Öğrencilerden fotoelektrik etki konusundaki ana kavramları, ilişkileri ve bağ-
Ürün
lamları vurgulayan bir kavram haritası tasarlamaları istenebilir.
FÖOD1: Öğretmen; sınıfı küçük gruplarla çalışma düzenine uygun, öğrencilerin bir
Fiziksel Öğrenme masa etrafında grup oluşturmalarıyla gerçekleştirilen çoklu grup yerleşim düzeni-
Ortamı Düzenlemeleri
ne göre yapılandırabilir.
183