Page 188 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 188
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Sunumlarını sınıf ortamında kısa bir süre sunmaları için fırsat veren öğretmen ge-
rektiğinde düzeltmelerde bulunabilir.
Öğretmen foton kavramının ışığın tanecik kuramı bağlamında ele alınması gerek-
tiğini şu analoji ile destekleyebilir: Foton, eşik enerjisinden daha az enerjiye sahip-
se metalden elektron sökememektedir. Simülasyonda ışığın şiddetinin artırılması
dalga kuramı açısından değerlendirildiğinde daha fazla sayıda foton ve dolayısıy-
la daha fazla enerji anlamına gelecek ve sonuç olarak elektron sökülecektir. Fa-
kat böyle bir durum gerçekleşmemektedir. Elektron koparmak, fotonların toplam
enerjilerinin eşik enerjisini geçmesi değil, tek bir fotonun enerjisinin eşik enerjisini
geçmesiyle mümkün olacaktır. Bu durum geçme notu 50 puan olan bir derste bir
öğrencinin 40 puan almasına benzetilebilir. Bu öğrenci ile birlikte başka bir öğren-
cinin sınavdan alacağı 40 puan toplamda 80 puan yapacak fakat öğrencinin/öğ-
rencilerin dersten geçmesini sağlamayacaktır. Çünkü bu örnekte esas olan tıpkı tek
bir fotonun sahip olması gereken enerjinin eşik enerjisinden büyük olması gerekliliği
gibi tek bir öğrencinin 50 puanı geçmesidir.
Öğrenciler, simülasyon deneylerinde yaptıkları gözlemler ile ulaştığı sonuçlar ve
beyin fırtınası sırasında ifade ettiklerine, grup tartışmaları esnasındaki tutumlarına
Değerlendirme ve performans ödevindeki sunumlarına göre kontrol listesi ile değerlendirilir.
Öğrenciler gözlemleri ile ulaştığı sonuçlar ve fotoelektrik etkide öğrendiği olgular
arasında bir karşılaştırma yaparak öz değerlendirmede bulunur.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
Kullanılan Evrensel • Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Tasarım Ögeleri nekleri sunma
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
188