Page 193 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 193
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerle tepkime süreci tartışılır. Tepkime sonrasında yeni iki çekirdeğin ve nöt-
ronların çıkacağı ifade edilir. Tepkime denklemini tahtaya yazarak aşağıdaki soru-
larla devam eder (İF4):
1 n + 235 U → 141 Ba + 92 Kr + 3( n)
1
0 92 56 36 0
• Yazdığımız fisyon denklemine göre hangi çekirdekler oluşmuştur? Bu çekirdek-
lerin toplam kütlesi nedir? Toplam ürün çekirdek kütlelerinin toplamının uran-
yum çekirdeğinin kütlesine göre farklılıkları nedir?
• Yazdığımız fisyon denklemine göre hangi kütle enerjiye dönüşmektedir?
• Ortaya çıkan 3 nötron başka uranyum çekirdeklerini de etkileyebilir mi? Eğer
etkilerse bunun sonucunda ne olabilir?
Öğrenciler öğretmen liderliğinde tüm soruları defterlerine yazarak soruların ce-
vaplarına ulaşırlar (SF2).
Ayrıca konuyu farklı bakış açılarından ele alabilmek için RAFT stratejisi uygulanır.
Öğretmen öğrencilerin beş grup olmasını sağlar ve gruplara Ek-2 RAFT Stratejisi
Nükleer Enerji (İF5) dokümanını dağıtır. Grupların dokümandan tema belirleme-
lerini ve temaya özgü belirtilen rolleri üstlenerek yönergeleri uygulamalarını ifade
eder.
Öğrencilerin soru-cevap, beyin fırtınası, Sokrat semineri sürecinde verdikleri ce-
Değerlendirme vaplar, Ek 1. Nükleer Enerji Dokümanındaki soruların cevapları ve Ek 3. Öz ve Ak-
ran Değerlendirme Kontrol Listesi değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Kullanılan Evrensel me ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
193