Page 193 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 193

Fizik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerle tepkime süreci tartışılır. Tepkime sonrasında yeni iki çekirdeğin ve nöt-
                               ronların çıkacağı ifade edilir. Tepkime denklemini tahtaya yazarak aşağıdaki soru-
                               larla devam eder (İF4):
                                                      1 n +  235 U →  141 Ba +  92 Kr +  3( n)
                                                                              1
                                                      0    92    56    36     0
                                 •  Yazdığımız fisyon denklemine göre hangi çekirdekler oluşmuştur? Bu çekirdek-
                                   lerin toplam kütlesi nedir? Toplam ürün çekirdek kütlelerinin toplamının uran-
                                   yum çekirdeğinin kütlesine göre farklılıkları nedir?

                                 •  Yazdığımız fisyon denklemine göre hangi kütle enerjiye dönüşmektedir?
                                 •  Ortaya çıkan 3 nötron başka uranyum çekirdeklerini de etkileyebilir mi? Eğer
                                   etkilerse bunun sonucunda ne olabilir?
                               Öğrenciler  öğretmen  liderliğinde  tüm  soruları  defterlerine  yazarak  soruların  ce-
                               vaplarına ulaşırlar (SF2).
                               Ayrıca konuyu farklı bakış açılarından ele alabilmek için RAFT stratejisi uygulanır.
                               Öğretmen öğrencilerin beş grup olmasını sağlar ve gruplara Ek-2 RAFT Stratejisi
                               Nükleer Enerji (İF5) dokümanını dağıtır. Grupların dokümandan tema belirleme-
                               lerini ve temaya özgü belirtilen rolleri üstlenerek yönergeleri uygulamalarını ifade
                               eder.

                               Öğrencilerin  soru-cevap,  beyin  fırtınası,  Sokrat  semineri  sürecinde  verdikleri  ce-
         Değerlendirme         vaplar, Ek 1. Nükleer Enerji Dokümanındaki soruların cevapları ve Ek 3. Öz ve Ak-
                               ran Değerlendirme Kontrol Listesi değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri         •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)






















                                                                                                         193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198