Page 191 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191

Fizik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Bana Küçük Demeyin!
         Konu                  Nükleer Enerji
                               Nükleer enerjiye ilişkin merak ettiği konuyu tanımlayabilme
                               Nükleer enerjiye ilişkin sorular sorabilme

         Öğrenme Hedefleri     Nükleer enerji hakkında bilgi toplayabilme
                               Nükleer enerjiye ilişkin bilgilerin doğruluğunu değerlendirebilme
                               Nükleer enerjiye ilişkin toplanan bilgiler üzerinden çıkarımlar yapabilme

                                 •  Kâğıt
                                 •  Etkileşimli tahta
                                 •  Kalem
         Materyaller
                                 •  Öğrenci sayısı kadar Ek-1 Nükleer Enerj
                                 •  5 Adet Ek-2 Raft Stratejisi Nükleer Enerji
                                 •  Öğrenci sayısınca Ek-3 Öz ve Akran Değerlendirme Formu

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; doğrudan anlatım yöntemi, hikayeleştirme yöntemi, tartışma yönte-
                               mi, Sokrat semineri, esnek gruplama, soru-cevap, RAFT Stratejisi gibi yöntem ve
                               tekniklerden faydalanılmıştır.

                               Doğrudan  Anlatım  Yöntemi:  Öğretmen  atomun  yapısı  ve  atom  çekirdeğindeki
                               parçacıklar hakkında bilgi verirken öğrencilere bu kavramları anlamaları için açık-
                               layıcı bilgiler sunmuştur.
                               Hikâyeleştirme: Öğretmen, Ek-1 Nükleer Enerji dokümanını hikâyeleştirerek an-
                               latır.
                               Tartışma Yöntemi: Sorular öğretmen liderliğinde sınıfça tartışılmış ve öğrenciler,
                               cevaplara ulaşma sürecinde teşvik edilmiştir.
         Etkinlik Açıklaması   Sokrat Semineri: Öğretmen, Sokrat semineri yöntemi kullanarak öğrencilerin aktif
                               katılımını teşvik etmiştir. Öğrencilere belirli sorular sorulmuş ve öğrencilerin kendi
                               düşüncelerini ifade etmeleri sağlanmıştır.

                               Esnek Gruplama: Öğrenciler, belirli konuları araştırmak ve sunum hazırlamak için
                               gruplar halinde çalışmışlardır. Bu şekilde, öğrencilerin iş birliği yapmaları ve birlikte
                               öğrenmeleri teşvik edilmiştir.
                               Soru-Cevap: Öğretmen, öğrencilere konu hakkında sorular sorarak onların konuyu
                               daha iyi anlamalarını sağlamış ve öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmeye
                               çalışmıştır.

                               RAFT Stratejisi: Öğrencilerin Ek-2 Raft Stratejisi Nükleer Enerji Dökümanı ile stra-
                               tejinin uygulanması sağlanmıştır.









                                                                                                         191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196