Page 191 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Bana Küçük Demeyin!
Konu Nükleer Enerji
Nükleer enerjiye ilişkin merak ettiği konuyu tanımlayabilme
Nükleer enerjiye ilişkin sorular sorabilme
Öğrenme Hedefleri Nükleer enerji hakkında bilgi toplayabilme
Nükleer enerjiye ilişkin bilgilerin doğruluğunu değerlendirebilme
Nükleer enerjiye ilişkin toplanan bilgiler üzerinden çıkarımlar yapabilme
• Kâğıt
• Etkileşimli tahta
• Kalem
Materyaller
• Öğrenci sayısı kadar Ek-1 Nükleer Enerj
• 5 Adet Ek-2 Raft Stratejisi Nükleer Enerji
• Öğrenci sayısınca Ek-3 Öz ve Akran Değerlendirme Formu
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; doğrudan anlatım yöntemi, hikayeleştirme yöntemi, tartışma yönte-
mi, Sokrat semineri, esnek gruplama, soru-cevap, RAFT Stratejisi gibi yöntem ve
tekniklerden faydalanılmıştır.
Doğrudan Anlatım Yöntemi: Öğretmen atomun yapısı ve atom çekirdeğindeki
parçacıklar hakkında bilgi verirken öğrencilere bu kavramları anlamaları için açık-
layıcı bilgiler sunmuştur.
Hikâyeleştirme: Öğretmen, Ek-1 Nükleer Enerji dokümanını hikâyeleştirerek an-
latır.
Tartışma Yöntemi: Sorular öğretmen liderliğinde sınıfça tartışılmış ve öğrenciler,
cevaplara ulaşma sürecinde teşvik edilmiştir.
Etkinlik Açıklaması Sokrat Semineri: Öğretmen, Sokrat semineri yöntemi kullanarak öğrencilerin aktif
katılımını teşvik etmiştir. Öğrencilere belirli sorular sorulmuş ve öğrencilerin kendi
düşüncelerini ifade etmeleri sağlanmıştır.
Esnek Gruplama: Öğrenciler, belirli konuları araştırmak ve sunum hazırlamak için
gruplar halinde çalışmışlardır. Bu şekilde, öğrencilerin iş birliği yapmaları ve birlikte
öğrenmeleri teşvik edilmiştir.
Soru-Cevap: Öğretmen, öğrencilere konu hakkında sorular sorarak onların konuyu
daha iyi anlamalarını sağlamış ve öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmeye
çalışmıştır.
RAFT Stratejisi: Öğrencilerin Ek-2 Raft Stratejisi Nükleer Enerji Dökümanı ile stra-
tejinin uygulanması sağlanmıştır.
191