Page 186 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 186

Fizik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



























                                                                Şekil - III
                               Daha sonra hedef metal Şekil-III’te görüldüğü gibi platin olarak seçilip şiddet %50
                               ye, ışığın dalga boyu ise sırasıyla 250 nm, 200 nm, 190 nm ve 180 nm değerlerine
                               getirilerek  yani  sürekli  ışığın  enerjisi  artırılarak  ışığın  metal  yüzeyden  elektron
                               koparıp koparamadığı gözlemlenir. Bu sefer de ışığın 190 nm dalga boyu civarında
                               elektronları koparacağı gözlemlenecektir.























                                                                Şekil - IV

                               Aynı işlemler Şekil-IV’te görüldüğü gibi hedef metal sodyum seçilip şiddet %50 ye,
                               ışığın dalga boyu ise sırasıyla 600 nm, 550 nm, 540 nm, 530 nm, 520 nm değerlerine
                               getirilerek tekrarlandığında ışığın 530 nm dalga boyu civarında elektronları kopa-
                               racağı gözlenir.
                               Işığın dalga boyu 300 nm değerine sabitlenip sırasıyla hedef metal sodyum, bakır
                               ve platin seçildiğinde, ışığın sadece sodyum metalinden elektron sökebileceği gös-
                               terilir (SF1).

                               Öğretmen, öğrencilere yanında oturan arkadaşları ile (2 veya 3 kişilik grup halin-
                               de) deneydeki gözlemlerini paylaşmaları için 3 dakikalık süre verir (İF2). Ardından
                               sınıf ortamında görüşlerini paylaşmak isteyen öğrencilere gözlemleri ve vardıkları
                               sonuçları açıklamaları için söz verilir (FÖOD1).


    186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191