Page 186 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 186
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Şekil - III
Daha sonra hedef metal Şekil-III’te görüldüğü gibi platin olarak seçilip şiddet %50
ye, ışığın dalga boyu ise sırasıyla 250 nm, 200 nm, 190 nm ve 180 nm değerlerine
getirilerek yani sürekli ışığın enerjisi artırılarak ışığın metal yüzeyden elektron
koparıp koparamadığı gözlemlenir. Bu sefer de ışığın 190 nm dalga boyu civarında
elektronları koparacağı gözlemlenecektir.
Şekil - IV
Aynı işlemler Şekil-IV’te görüldüğü gibi hedef metal sodyum seçilip şiddet %50 ye,
ışığın dalga boyu ise sırasıyla 600 nm, 550 nm, 540 nm, 530 nm, 520 nm değerlerine
getirilerek tekrarlandığında ışığın 530 nm dalga boyu civarında elektronları kopa-
racağı gözlenir.
Işığın dalga boyu 300 nm değerine sabitlenip sırasıyla hedef metal sodyum, bakır
ve platin seçildiğinde, ışığın sadece sodyum metalinden elektron sökebileceği gös-
terilir (SF1).
Öğretmen, öğrencilere yanında oturan arkadaşları ile (2 veya 3 kişilik grup halin-
de) deneydeki gözlemlerini paylaşmaları için 3 dakikalık süre verir (İF2). Ardından
sınıf ortamında görüşlerini paylaşmak isteyen öğrencilere gözlemleri ve vardıkları
sonuçları açıklamaları için söz verilir (FÖOD1).
186