Page 184 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 184

Fizik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Karar verin! Dalga mıyım Tanecik miyim?
         Konu                  Fotoelektrik Olay
                               Fotoelektrik etkinin bağlı olduğu değişkenleri gözlemleme
         Öğrenme Hedefleri     Fotoelektrik etkinin matematiksel modeline ulaşma

                               Fotoelektrik etki ve foton kavramı arasındaki ilişkiyi genelleme
                                 •  Kâğıt
         Materyaller             •  Etkileşimli tahta

                                 •  Kalem
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; simülasyon, gözlem, esnek gruplama, analojiler, soru-cevap, perfor-
                               mans görevi yöntem ve tekniklerinden faydalanılmıştır.
                               Simülasyon: Öğretmen, fotoelektrik etkiyi görselleştirmek için bir simülasyon kul-
                               lanmaktadır. Bu simülasyon, öğrencilere ışığın dalga boyu ve şiddetinin elektron
                               koparmadaki etkisini gözlemleme fırsatı sunar.
                               Gözlem:  Öğrenciler,  simülasyon  sırasında  gözlem  yapmak  ve  deney  sonuçlarını
                               defterlerine kaydetmek ile görevlendirilmiştir.

                               Esnek Gruplama: Öğrenciler, deneydeki gözlemlerini yanlarındaki arkadaşlarıyla
                               paylaşmak için küçük gruplara ayrılmıştır. Bu durum öğrencilerin birbirleriyle et-
                               kileşimde bulunmalarını ve deney sonuçlarını tartışarak öğrenmelerini teşvik eder.
         Etkinlik Açıklaması
                               Analojiler: Öğretmen çeşitli analojilerle, soyut kavramların daha somut ve anlaşılır
                               hâle getirilmesine yardımcı olur.
                               Soru-Cevap: Öğretmen, öğrencilere fotoelektrik etkiyle ilgili sorular yöneltir.

                               Performans Görevi: Öğretmen performans görevi olarak “Daha önceki öğrenme-
                               leriniz ve fotoelektrik etki düşünüldüğünde,

                               -Sizce ışık dalga mıdır yoksa tanecik midir?
                               -Fotoelektrik olay ışığın hangi modelini destekler?”
                               sorularını yöneltip bu doğrultuda araştırma yapmalarını ve bir sunum hazırlamala-
                               rını öğrencilerden ister.
                               Öğretmen etkileşimli tahtada, ışığın (fotonun) metal bir yüzeyden elektron sökmesi
                               olayı  ile  ilgili  http://meb.ai/jNc4se  simülasyonunu  açar.  Fotoelektrik  olay  ile
                               ilgili  deney  düzeneğinde  bulunan  ışık  kaynağı,  katot  ve  anot  levhalar  ile  metale
                               gönderilen ışığın özelliklerinin yer aldığı skala öğrencilere tanıtılır (İF1). Devrede
                               bulunan  üreteçte  herhangi  bir  değişiklik  yapılmayacağı  öğrencilere  ifade  edilir.
         Uygulama Süreci       Öğretmen, öğrencilerden simülasyon sırasında gözlemledikleri verileri defterlerine
                               kaydetmelerini ister.










    184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189