Page 189 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 189
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 30
TEMA: MADDE VE DOĞASI
Etkinliğe FİZ.12.4.6. Nükleer enerjiyi sorgulayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
FİZ.12.4.6.
a) Nükleer enerjiye ilişkin merak ettiği konuyu tanımlar.
Basamaklandırılmış b) Nükleer enerjiye ilişkin sorular sorar.
Bilgi Birimleri c) Nükleer enerji hakkında bilgi toplar.
ç) Nükleer enerjiye ilişkin bilgilerin doğruluğunu değerlendirir.
d) Nükleer enerjiye ilişkin toplanan bilgiler üzerinden çıkarımlar yapar.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin elektrik akımı ile ilgili temel bilgileri ve atom modellerini bildiği kabul
Temel Kabuller edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler Nükleer Enerji hakkında sorgulama yapabilmede, bilgi toplamada ve
İhtiyaçları çıkarım yapmada zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Atomun yapısını daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için günlük hayattan
analojiler kullanılabilir. Örneğin, atomun yapısı ile güneş sistemi arasında bir ben-
zetme yapılabilir. Çekirdek ve elektronların rolü Güneş'in ve gezegenlerin rolüne
benzetilebilir.
İF2: Öğretmen fisyonun gerçek dünya uygulamalarını öğrencilere hikâyeler ve ör-
nek olaylar üzerinden anlatarak konuyu daha somut hale getirebilir. Örneğin, nük-
leer enerjinin tıbbi alanda kullanımını (tomografi) veya tarihsel olarak yaşanmış
İçerik nükleer kazaları anlatabilir.
İF3: Söz alan öğrencilerin tartışmanın odak noktasından uzaklaşmaması ve tar-
tışmanın istenilen yöne gitmesine yardımcı olmak için öğretmen, belirli noktalara
vurgu yaparak yönlendirici sorular sorabilir.
İF4: Denklemde kilit noktalar renkli olarak vurgulanabilir veya önemli terimler ve
kavramlar görsel olarak belirginleştirilebilir.
İF5: Öğretmen gruplara göre rol, izleyici, format ve temayı değiştirebilir.
SF1: Öğretmenin, önceden hazırladığı video veya metin gibi materyaller sınıf dışı
ortamda öğrencilere izletilerek veya okutularak bireysel öğrenmelerine destek ve-
rilebilir. Öğrencilerin sınıf dışı ortamda edindiği bilgileri, ders zamanı sınıf içerisinde
tartışma ortamına taşıyarak ters yüz öğrenme stratejisinden faydalanmaları sağ-
lanabilir.
Süreç SF2: Soru-cevap etkinlikleri, masanın ortasına küçük bir masa üstü zil ile iki öğren-
cinin etrafına yerleştiği bir oyun hâline dönüştürülebilir. Soru öğretmen tarafın-
dan sesli şekilde okunduktan sonra zili ilk çalan öğrenci, soruyu cevaplamaya hak
kazanır. Öğrenci doğru cevap verirse bir puan alır. Cevap yanlış olursa bir sonraki
öğrenciden cevap istenir. Oyun, tüm sorular sorulup doğru cevaplar alınana kadar
devam edebilir. Gerekirse öğrencilere ipucu verilir.
189