Page 189 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 189

Fizik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 30


        TEMA: MADDE VE DOĞASI
         Etkinliğe             FİZ.12.4.6. Nükleer enerjiyi sorgulayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.12.4.6.
                               a) Nükleer enerjiye ilişkin merak ettiği konuyu tanımlar.

         Basamaklandırılmış    b) Nükleer enerjiye ilişkin sorular sorar.
         Bilgi Birimleri       c) Nükleer enerji hakkında bilgi toplar.

                               ç) Nükleer enerjiye ilişkin bilgilerin doğruluğunu değerlendirir.
                               d) Nükleer enerjiye ilişkin toplanan bilgiler üzerinden çıkarımlar yapar.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin elektrik akımı ile ilgili temel bilgileri ve atom modellerini bildiği kabul
         Temel Kabuller        edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler Nükleer Enerji hakkında sorgulama yapabilmede, bilgi toplamada ve
         İhtiyaçları           çıkarım yapmada zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Atomun yapısını daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için günlük hayattan
                               analojiler kullanılabilir. Örneğin, atomun yapısı ile güneş sistemi arasında bir ben-
                               zetme  yapılabilir.  Çekirdek  ve  elektronların  rolü  Güneş'in  ve  gezegenlerin  rolüne
                               benzetilebilir.

                               İF2: Öğretmen fisyonun gerçek dünya uygulamalarını öğrencilere hikâyeler ve ör-
                               nek olaylar üzerinden anlatarak konuyu daha somut hale getirebilir. Örneğin, nük-
                               leer enerjinin tıbbi alanda kullanımını (tomografi) veya tarihsel olarak yaşanmış
         İçerik                nükleer kazaları anlatabilir.
                               İF3: Söz alan öğrencilerin tartışmanın odak noktasından uzaklaşmaması ve tar-
                               tışmanın istenilen yöne gitmesine yardımcı olmak için öğretmen, belirli noktalara
                               vurgu yaparak yönlendirici sorular sorabilir.

                               İF4: Denklemde kilit noktalar renkli olarak vurgulanabilir veya önemli terimler ve
                               kavramlar görsel olarak belirginleştirilebilir.

                               İF5: Öğretmen gruplara göre rol, izleyici, format ve temayı değiştirebilir.
                               SF1: Öğretmenin, önceden hazırladığı video veya metin gibi materyaller sınıf dışı
                               ortamda öğrencilere izletilerek veya okutularak bireysel öğrenmelerine destek ve-
                               rilebilir. Öğrencilerin sınıf dışı ortamda edindiği bilgileri, ders zamanı sınıf içerisinde
                               tartışma ortamına taşıyarak ters yüz öğrenme stratejisinden faydalanmaları sağ-
                               lanabilir.
         Süreç                 SF2: Soru-cevap etkinlikleri, masanın ortasına küçük bir masa üstü zil ile iki öğren-
                               cinin  etrafına  yerleştiği  bir  oyun  hâline  dönüştürülebilir.  Soru  öğretmen  tarafın-
                               dan sesli şekilde  okunduktan sonra zili ilk çalan öğrenci, soruyu cevaplamaya hak
                               kazanır. Öğrenci doğru cevap verirse bir puan alır. Cevap yanlış olursa bir sonraki
                               öğrenciden cevap istenir. Oyun, tüm sorular sorulup doğru cevaplar alınana kadar
                               devam edebilir. Gerekirse öğrencilere ipucu verilir.

                                                                                                         189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194