Page 182 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 182
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Bu formüle göre, öğrencilerin puanları (-1) ve (+1) arasında değişir. Formülden
elde edilen puanlar 1 ile toplanarak negatif değerler pozitife dönüştürülür. Daha
sonra bu değer, 5 ile çarpılarak 0-10 arasında puanlar elde edilir.
Performans görevi olarak öğretmen, öğrencilerden öğrendiği elektromanyetik dal-
gaların benzer ve farklı özelliklerini içeren kavram haritası oluşturmalarını isteyebi-
lir (ÜF1, ÜF2).
Öğrenciler, soru-cevap ve beyin fırtınasına katılım durumlarına, grup çalışmasın-
Değerlendirme daki tutumlarına, sunum becerilerine, yapılandırıcı grid etkinliğindeki performans-
larına göre kontrol listesi ile değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
182