Page 167 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167

Fizik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Bilimsel Çıkarım: Öğretmen öğrencilerin deneyin D süreci hakkında yorumlarda
                               bulunmasını ister ve öğrencilerin “Yayların uzaması yaylar aynı boyutta olsa da ya-
                               yın üretildiği malzemeye bağlıdır.” çıkarımına ulaşmaları için süreci yönlendirir.
                               D. Öğrencilerin Deney Aşaması: Gruplar kuvvet ve yaylardaki uzanım miktarı de-
                               ğişkenlerini kullanarak yay sabitinin büyüklüğünü bulabilecekleri yeni bir deney ta-
                               sarlarlar. Hipotez oluştururlar, değişkenleri ve deney düzeneğinin verilerini rapor
                               olarak yazarlar. Toplanan veriyi tablo ve grafikler yardımıyla analiz ederler.
                               Öğretmen öğrencilerden aşağıdaki soruları ve bu soruların cevaplarını raporlarına
                               yazmalarını ister (SF3).
                                 •  Yaya takılan kütle arttıkça yayın uzama miktarı nasıl değişti?
                                 •  Farklı kütleler takmaya devam etseydik yaydaki uzama miktarı nasıl olurdu?

                                 •  Bütün gruplarda yaylardaki uzama miktarları farklı mıdır? Farklıysa sebebini
                                   açıklayınız.

                                 •  Cisimleri yaylara taktığımızda yaya uygulanan kuvvet nedir?
                                 •  Yaya uygulanan kuvvetle yaydaki uzama miktarı arasında nasıl bir ilişki olabilir?
                                 •  Yayların uzaması, yaylar aynı maddeden yapılmış ve aynı kalınlıkta olsa da ya-
                                   yın uzunluğuyla nasıl değişir?
                                 •  Günlük hayatta farklı yay sabitlerinde yaylardan yararlanarak bir sistem tasar-
                                   lamak isterseniz bu sistem ne olurdu? Neden bu sistemi seçtiniz?
                               Öğretmen öğrencilere Ek-3 Yeni Nesil Amortisör Senaryosunu  dağıtır ve “yeni nesil
                               amortisör” tasarlayabilmeleri için performans görevi verir (ÜF2, ÜF3, FÖOD2).
                               Öğretmen gruplara Ek-4 Süreç ve Ürün Değerlendirme Formunu dağıtır.
                               Öğrencilerin doldurmuş oldukları Ek-1 Yay Sabiti Çalışma Kâğıdı, Ek-2 Yaylar De-
         Değerlendirme         ney Formu ve Ek-4 Süreç ve Ürün Değerlendirme Formu üzerinden değerlendirme-
                               ler yapılır.

                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)











                                                                                                         167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172