Page 163 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163

Fizik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF2:  Sınıfta  malzemelerin  esneklik  özelliğini  daha  yakından  gözlemleyebilmek
                               için silgi ve metal para gibi iki farklı esneklikte malzeme, omuz hizasından sıranın
                               üzerine bırakılabilir. Öğrencilerden, malzemelerin sıranın üzerine düştüğü andaki
                               sekmeyi gözlemleyerek silginin metal paradan daha esnek bir yapıya sahip olduğu
                               yorumunu yapmaları sağlanabilir.

                               SF3: Yanıtlar bir  bilgi yarışması düzenlenerek alınabilir. Öğretmen, sınıfı küme ça-
                               lışması yapılabilecek şekilde gruplara ayırıp soruları gruplara yöneltebilir. Her bir
                               gruptan, tanınan süre sonunda önlerinde bulunacak kâğıtlara sorunun doğru ceva-
                               bını yazıp kâğıdı havaya kaldırmalarını isteyebilir.
                               ÜF1: Öğrencilerin tasarlayacakları sistemler beceri seviyelerine uygun olarak de-
                               ğişkenlik gösterebilir. Konuyla ilgili olan öğrenciler daha karmaşık sistemler tasar-
                               layabilir.

                               ÜF2: Öğrencilerin tasarlayacakları sistemlerin günlük hayatta kullandığımız alet-
                               lerdeki  kullanım  şekillerini  göstermeleri  için  farklılaştırılmış  yönergeler  verilebilir.
         Ürün
                               Örneğin oyuncak araba, ağırlık ölçer, araç amortisörleri, kurmalı saat gibi farklı
                               araçları tasarlamaları için yazılı  yönergeler sunulabilir.

                               ÜF3: Grupların hazırladıkları  yeni nesil amortisörlerde  farklı malzemelere izin ve-
                               rilerek ürünlerin çeşitlenmesi sağlanabilir. Bu süreç görsellerden yararlanarak des-
                               teklenebilir.
                               FÖOD1: Öğrencilerin deneyi yapabilmeleri için gerekirse masa ve sıraların fiziksel
         Fiziksel Öğrenme      konumlarında düzenlemeler yapılabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Malzemelere erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için çalışma ortamı yu-
                               varlak masa şeklinde düzenlenebilir.








































                                                                                                         163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168