Page 163 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163
Fizik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Sınıfta malzemelerin esneklik özelliğini daha yakından gözlemleyebilmek
için silgi ve metal para gibi iki farklı esneklikte malzeme, omuz hizasından sıranın
üzerine bırakılabilir. Öğrencilerden, malzemelerin sıranın üzerine düştüğü andaki
sekmeyi gözlemleyerek silginin metal paradan daha esnek bir yapıya sahip olduğu
yorumunu yapmaları sağlanabilir.
SF3: Yanıtlar bir bilgi yarışması düzenlenerek alınabilir. Öğretmen, sınıfı küme ça-
lışması yapılabilecek şekilde gruplara ayırıp soruları gruplara yöneltebilir. Her bir
gruptan, tanınan süre sonunda önlerinde bulunacak kâğıtlara sorunun doğru ceva-
bını yazıp kâğıdı havaya kaldırmalarını isteyebilir.
ÜF1: Öğrencilerin tasarlayacakları sistemler beceri seviyelerine uygun olarak de-
ğişkenlik gösterebilir. Konuyla ilgili olan öğrenciler daha karmaşık sistemler tasar-
layabilir.
ÜF2: Öğrencilerin tasarlayacakları sistemlerin günlük hayatta kullandığımız alet-
lerdeki kullanım şekillerini göstermeleri için farklılaştırılmış yönergeler verilebilir.
Ürün
Örneğin oyuncak araba, ağırlık ölçer, araç amortisörleri, kurmalı saat gibi farklı
araçları tasarlamaları için yazılı yönergeler sunulabilir.
ÜF3: Grupların hazırladıkları yeni nesil amortisörlerde farklı malzemelere izin ve-
rilerek ürünlerin çeşitlenmesi sağlanabilir. Bu süreç görsellerden yararlanarak des-
teklenebilir.
FÖOD1: Öğrencilerin deneyi yapabilmeleri için gerekirse masa ve sıraların fiziksel
Fiziksel Öğrenme konumlarında düzenlemeler yapılabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Malzemelere erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için çalışma ortamı yu-
varlak masa şeklinde düzenlenebilir.
163