Page 160 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 160

Fizik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Şekil 6'da görüldüğü gibi esnek kenar kaldırılır. Hız, kinetik enerji, momentum di-
                               yagramı ve daha fazla değer kısımları açılır. 1 numaralı cismin kütlesi 0,5 kg v  hızı
                                                                                                   X
                               0,5 m/s v  hızı 0 m/s olarak ayarlanır. 2 numaralı cismin kütlesi 0,5 kg v  hızı -0,5
                                        Y
                                                                                               X
                               m/s v  hızı 0 m/s olarak ayarlanır. Simülasyon çalıştırılır ve çarpışma gerçekleştik-
                                    Y
                               ten sonraki değerler tabloya not edilir.
                               Daha sonra 1 numaralı cismin kütlesi 0,5 kg v  hızı 1 m/s v  hızı 0,5 m/s olarak 2
                                                                                    Y
                                                                        X
                               numaralı cismin kütlesi 0,5 kg v , hızı -1 m/s v  hızı 0,5 m/s olarak ayarlanır. Simü-
                                                           X
                                                                       Y
                               lasyon çalıştırılır ve çarpışma gerçekleştikten sonraki değerler Tablo 3'e not edilir.




















                                                                Tablo 3
                               Simülasyon sonucu oluşturulan tablodan faydalanılarak esnek olmayan merkezi
                               çarpışma ile ilgili özelliklere ulaşılır (ÜF1). Bu özellikleri öğretmen tahtaya listeler.
                               Çizgisel momentum korunur.
                               Kinetik enerji korunmaz.

                               Tahtaya esnek ve esnek olmayan çarpışmalarla ilgili problemler yazarak öğrenci-
                               ler ile birlikte çözüm yapılır (ÜF2). Öğrencilerden momentumun farklı uygulama-
                               lardaki korunumuna ilişkin örnek olaylarla ilgili bir performans görevi hazırlamala-
                               rı istenir (ÜF3). Örnek olaylarda momentumun nasıl korunduğuna ilişkin yargılarda
                               bulunmaları istenir. Yine öğrenciler bu olayları derste öğrendikleri çarpışma türle-
                               rine göre sınıflandırır.
                               Öğrenciler, simülasyon deneylerine katılım durumları ve performans ödevleri kont-
         Değerlendirme
                               rol listesi ile değerlendirilir.



















    160
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165