Page 164 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 164

Fizik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Küçük Bir Yayım, Ne işler Yaparım
         Konu                  Yay Sabiti
                               Farklı yaylardaki kuvvet ve uzanım değişkenlerine göre yay sabitinin büyüklüğünü
         Öğrenme Hedefleri     bulabileceği bir deney tasarlayabilme
                               Farklı yaylar için kuvvet ve uzanım grafiklerini oluşturarak analiz edebilme
                                 •  Kâğıt

                                 •  Etkileşimli Tahta
                                 •  Kalem
                                 •  Her gruba verilmek üzere yay seti; aynı boyutlarda farklı malzemeden yapılmış
                                   iki yay (a ve b yayı), a malzemesinden yapılmış aynı kalınlıkta daha uzun bir
                                   yay, serbest deney süreci için çeşitli yaylar
         Materyaller             •  Yayların ucuna takılacak kütle değeri 50 g, 100 g ve 200 g olan cisimler

                                 •  Cetvel
                                 •  Ek-1 Yay Sabiti Çalışma Kağıdı
                                 •  Ek-2 Yaylar Deney Formu
                                 •  Ek-3 Yeni Nesil Amortisör Senaryosunu
                                 •  Ek-4 Süreç ve Ürün Değerlendirme Formu
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte; inceleme, soru-cevap, beyin fırtınası, gösterim (simülasyon), deney,
                               performans görevi yöntemleri kullanılmıştır.

                               İnceleme:  Öğrenciler  öğretmenin  sınıfa  getirdiği  yaylaları  inceleyerek    yayların
                               özellikleri hakkında bilgi edinir.
                               Soru-Cevap Yöntemi: Öğretmenin yaylarla ilgili sorduğu soruları cevaplar.

                               Beyin Fırtınası: Öğrenciler, “Günlük hayatta yay gibi hangi esnek cisimlere örnek
                               verebilirsiniz?” ve “Günlük hayatta esnek cisimler nerelerde kullanılmaktadır?” soru-
         Etkinlik Açıklaması
                               larını cevaplarken bu yöntemi kullanırlar.
                               Gösterim (Simülasyon): Öğretmen etkileşimli tahtada kütleler ve yaylar ile ilgili si-
                               mülasyonu açar.
                               Deney: Öğretmenin simülasyon üzerinde gerçekleştirdiği deneyi, öğrenciler gerçek
                               ortamda deney yaparlar.
                               Performans Görevi: Öğrencilere, Ek-3 Yeni Nesil Amortisör Senaryosu ile geliştir-
                               meye yönelik performans görevi verilir.
                               Öğretmen öğrencilere Ek-1 Yay Sabiti Çalışma Kâğıdını dağıtır. Öğrencilere çalışma
                               kâğıdındaki soruların yanıtlarını ders sürecinin istedikleri zaman diliminde, çalışma
                               kâğıdının üzerine yazabileceklerini söyler. Kalem, kapı kolu, zımba gibi aletlerdeki
                               yay sistemini gerçek zamanlı olarak gösterir. Çalışma kâğıdındaki bisiklet, araba
         Uygulama Süreci       gibi araçların amortisörlerinin görsellerini göstererek günlük hayatta farklı yaylara
                               ihtiyaç duyulmasının nedenleri üzerine sorular sorar.

                               Öğretmen  öğrencilere  Ek-1  Yay  Sabiti  Çalışma  Kâğıdını  dağıtır.  Öğrencilere
                               çalışma kâğıdındaki soruların yanıtlarını ders sürecinin istedikleri zaman diliminde,


    164
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169