Page 110 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 110

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                                YERİNİ DEĞİŞTİR

         Etkinlik Adı


         Yerini Değiştir

         Öğrenme Hedefi


         Öğrencilerin hareket ve yönelim kısıtlılığı durumlarındaki duygularını ve davranışlarını fark eder.

         Bilgilendirme


         Öğretmen, sınıfa “Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız.” der.


         Uygulama / Canlandırma


            ·  Öğretmen, tüm öğrencileri ortak bir alana çağırır ve sınıfı iki gruba ayırır.
            ·  Birinci gruba “Dik Dik” ismi verilir ve sadece dikey hareket edebilecekleri söylenir.
            ·  İkinci gruba “Yat Yat” ismi verilir ve sadece yatay hareket edebilecekleri söylenir.

            ·  Grupların farklı hareket etmelerinin mümkün olmadığı belirtilir.
            ·  Öğretmen daha sonra “Herkes grubunun özelliklerine uygun olarak yerlerine geçsin.” der. Öğrencilerin
             sadece dikey veya yatay hareket ederek yerlerine geçerken güçlükleri deneyimleyebilmeleri adına bir
             süre bekler.
            ·  Tek bir hareket yönü ile istedikleri noktaya ulaşamayan öğrenciler için “Herkes dokunduğu kişiyi kendi
             yönünde götürebilir.” kuralını oyuna dahil eder.
            ·  Öğrencilerin grup oluşturmalarını ya da bireysel yardım stratejilerini destekler.
            ·  Bütün grubun yerlerine geçmesini bekler.


         Tartışma


         Öğretmen aşağıdaki soruları yönelterek tartışma başlatır.
         •   İstediğin yönde gidememek nasıl bir deneyimdi?
         •   Bazı alanlara erişememek sana nasıl hissettirdi?

         •   Farklı yönde hareket eden bir arkadaşınla iş birliği yapmayı nasıl değerlendiriyorsun?
         •   Günlük yaşamında benzer bir deneyim yaşadığın oldu mu? Olduysa deneyimlerini paylaşır mısın?














    110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115