Page 111 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 111

SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA


         Değerlendirme



         Öğretmen sınıfı gruplara ayırarak hareket kısıtlılığı olan öğrencilerin erişebilirlik sorununa çözüm önerileri
         yazmalarını ister.
         Örnek:

               Okullarda:……………………………………………….........….……………..
               …………………………………………………..……….........……….………….

               Alışveriş merkezlerinde:…………………………………...……………….…
               ………………………………………………………...........…….……………….


               Hastanelerde:………………………………………….…….........…………..
               …………………………………………………………..….........….…………….

               Sokaklarda:………………………………………………….........……………
               …………………………………………………………………............………….


               Ulaşım araçlarında:……………………………………………..........………
               ………………………………………………………………………............…….


         Öğretmen, “Toplum olarak hareket kısıtlılığı olan öğrencilere karşı anlayış, hoşgörü ve yardımseverlik göster-
         mek onların günlük yaşamlarını kolaylaştırabilir ve toplumsal uyumu artırabilir. Ancak hareket kısıtlılığı olan
         öğrencilerin sadece fiziksel engellerle değil, aynı zamanda toplumsal ve duygusal engellerle de karşılaşabile-
         ceklerini unutmamalıyız. Onlara karşı anlayışlı olmak ve ihtiyaç duydukları destek ve yardımı sağlamak onların
         yaşam kalitesini artırabilir.” şeklinde açıklayıcı bir konuşma ile farkındalık yaratabilir.


         Uyarlama


         Verilen yönergeler fiziksel hareket gerektirdiği için görmede güçlük yaşayan öğrencilerin zarar görmemesi
         adına koruyucu önlemler alınabilir.

         İşitmede güçlük yaşayan öğrenci yönerge verilirken jest ipucu/görsel ipucu verilebilir.
         Fiziksel güçlük yaşayan öğrenci etkinliği yönlendiren kişi olarak konumlandırılabilir (yönergeyi verebilir)
















                                                                                                         111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116