Page 130 - DESEN 10
P. 130
4. ÜNİTE DESEN ÇALIŞMALARINDA MEKÂN ÇİZİMLERİ
“DESEN ÇALIŞMALARINDA MEKÂN ÇİZİMLERİ”
DEĞERLENDİRME FORMU
YÖNERGE: “Farklı Mekân Çizimleri” uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda
ÖLÇÜTLER sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem
sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5
1. Derste kullanılacak çizim araçları eksiksiz olarak temin etmiş.
2. Farklı mekân özellikleriyle ilgili kaynak taraması yapmış.
BAŞLANGIÇ 4. Çizimi yapılacak mekânı belirlemiş.
3. Mekân çiziminde çizgi ve hava perspektifine göre çizilmiş örnekleri ince-
lemiş.
5. Mekân çiziminde uygulayacağı perspektif kuralını belirlemiş.
6. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
7. Resim yüzeyine ufuk çizgisini çizerek üzerinde bakış noktasını belirlemiş.
8. Mekânın yükseklik ve genişliğini resim yüzeyinde yatay ve dikey çizgileri
kullanarak belirlemiş
9. Genişlik ve yükseklik için belirlenen çizgilerin alt ve üst köşelerinden ge-
len kaçan çizgileri bakış noktasında birleştirmiş.
UYGULMA 11. Çalışmasını detaylandırırken dikey çizgilerin birbirlerine, yatay çizgilerin
10. Mekân ve nesnelerin üst, yan ve alt yüzeylerini yatay ve dikey çizgilerle
kaçan çizgileri kesiştirerek ortaya çıkarmış.
ufuk çizgisine paralel, diyagonal çizgilerin ise ufuk çizgisi üzerindeki bakış
noktasında toplanmasına dikkat etmiş.
12. Üç boyutlu mekân ve nesne algısını ortaya çıkarmak için açık, orta, koyu
çizgilerle ışık-gölgeyi kullanarak form oluşturma çalışmaları yapmış
13. Çalışmasını belirlediği perspektif kurallarına göre tamamlamış.
14. Seçtiği mekânı belirlediği perspektif kuralına göre tamamlamış.
15. Farklı mekân çizimleri sırasında karşılaştığı zor ve kolay durumlarla ilgili
düşüncelerini öz denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve
SONUÇ 16. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.
saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
17. Yaptığı çalışmanın sonunda konuyla ilgili düşüncelerini söylemiş.
18. Çalışmayı amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.
19. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
TABLO PUANI
DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli
düzeyde demektir. 69 veya altı puan almışsanız önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.
Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 19 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
puan (19x5=95) yöntemiyle bulunur.
Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.
128