Page 131 - DESEN 10
P. 131

4. ÜNİTE                                                           DESEN ÇALIŞMALARINDA MEKÂN ÇİZİMLERİ



                               “DESEN ÇALIŞMALARINDA DOĞADAN ÇİZİMLER”
                                            DEĞERLENDİRME FORMU
             YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Doğadan Çizimler” uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken
             beceriler aşağıda ÖLÇÜTLER sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye
             ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                                             ÖLÇÜTLER                                     1 2 3 4 5
                   1. Derste kullanılacak çizim araçlarını eksiksiz olarak temin etmiş.
                   2. Farklı mekânlarda doğa araştırmaları yapmış,

                   3. Sanatçılara ait doğa çizimlerini incelemiş.
               BAŞLANGIÇ  4. Doğal ortamlarda yer alan nesnelerin özelliklerini incelemiş.

                   5. Çizimini yapacağı doğa ile ilgili fotoğraflar çekmiş.
                   6. Doğa çalışmaları yapmak üzere görsel dosya oluşturmuş.
                   7. Çizeceği doğa ve nesne özellikleri ile ilgili eskiz ve etütleri hazırlamış.

                   8. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
                   9. Kadrajda belirlediği doğa görüntüsünü ölçülendirerek serbest ve hafif
                      çizgilerle resim yüzeyine çizmiş.
                  10. Kompozisyonda ön, orta ve arka planlarda yer alacak nesneleri
                      belirleyerek resim taslağını oluşturmuş.

                  11. Işık-gölgeye göre açık, orta ve koyu değerleri kullanarak nesne ve mekân-
               UYGULMA  12. Mekân derinliğini oluşturmak için çizgi ve hava perspektif kurallarını uygu-
                      da derinlik algısı oluşturmuş.

                      lamış.
                  13. Çalışmasını yaparken sanatın öge ve ilkelerini uygulamaya özen
                      göstermiş.
                  14. Mekânda yer alan nesnelerin özelliklerini ortaya çıkarmış.

                  15. Çalıştığı doğal mekânın özelliklerini çalışmasına yansıtmış.
                  16. Desen çalışmalarında doğadan çizimler sırasında karşılaştığı zor ve kolay
                      durumlarla ilgili düşüncelerini öz denetim, sabır, adalet, dostluk, yardım-
               SONUÇ  17. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.
                      severlik, sevgi ve saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.


                  18. Çalışmayı amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.
                  19. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
                                                                         TABLO PUANI
             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli
             düzeyde demektir. 69 veya altı puan almışsanız önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.
             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 19 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (19x5=95) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.



                                                                                                    129
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136