Page 93 - DESEN 10
P. 93

3. ÜNİTE      ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                                 DESEN ÇALIŞMALARINDA NESNE ETÜTLERİ



                              DOĞAL VE YAPAY NESNE ÇİZİMLERİ UYGULAMASI
                                            DEĞERLENDİRME FORMU

             YÖNERGE: “Doğal Nesne Çizimleri” uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda
             “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem
             sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                            ÖLÇÜTLER                                   1   2  3  4   5
                  1.  Derste kullanacağı çizim araçlarını eksiksiz olarak temin etmiş.
                  2. Doğal nesneyi bulmak için kaynak taraması yapmış.
               BAŞLANGIÇ  3. Doğal nesne için çeşitli kaynak ve kitaplardan araştırmış, incelemiş.

                  4. Doğal nesne örneklerini kendi görsel dosyasından incelemiş.
                  5. Görsel dosyasından çalışmaya uygun doğal bir nesne seçmiş

                  6. Seçilen doğal nesneyi çalışmaya uygun ışık yönüne yerleştirmiş.
                  7. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
                  8. Karşısında duran doğal nesneye bakarak, resim kâğıdının boyutuna
                     uygun şekilde oran orantısını alarak geometrik kurgu oluşturmuş.
                  9. Geometrik kurgusunu oluşturduğu nesnenin hafif çizgilerle taslağını
               UYGULAMA  10. Resim kâğıdı yüzeyinde taslağın çizgilerini olgunlaştırmak için leke
                     oluşturmuş.

                     değerlerini belirlemiş.

                 11. Taslağını tamamladığı çizimi modle tekniği ile tamamlamış.
                 12. Çizimini yaparken ışık, gölge ve ton değerlerini kullanmış.
                 13. Çizimini sanatın öge ve ilkelerini dikkate alarak yapmış.
                 14. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asmış.
                 15. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.
               SONUÇ 16. Doğal nesne çizimleri sırasında karşılaştığı zor ve kolay durumlarla ilgili
                     düşüncelerini öz denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi
                     ve saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
                 17. Çalışmayı amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde
                     tamamlamış.
                 18. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
                                                                      TABLO PUANI
             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
             yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
             etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.

             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 18 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (18x 5=90) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.



                                                                                                     91
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98