Page 95 - DESEN 10
P. 95

3. ÜNİTE                                                             DESEN ÇALIŞMALARINDA NESNE ETÜTLERİ



                DOĞAL VE YAPAY NESNELERLE HAZIRLADIĞI KOMPOZİSYON ÇALIŞMALARI
                                    UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU

             YÖNERGE: “Doğal ve Yapay Nesnelerle Hazırladığı Kompozisyon Çalışmaları” uygulaması ile
             ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz
             ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                             ÖLÇÜTLER                                     1 2 3 4 5
                  1. Derste kullanacağı çizim araçlarını eksiksiz olarak temin etmiş.
                  2. Daha önce araştırıp oluşturduğu görsel dosyasından veya çevresinden
                     farklı form ve boyutlarda yapay ve doğal nesneler incelemiş.
               BAŞLANGIÇ  3. Çalışmak üzere farklı form ve boyutlarda yapay ve doğal nesneler seçmiş.

                  4. Çalışmak üzere seçilen nesnelerle göz hizasında, ışık yönüne uygun
                     kompozisyon oluşturmuş.
                  5. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
                  6. Karşısındaki kompozisyona bakarak, resim kâğıdının boyutuna uygun
                     şekilde oran orantısını alarak geometrik kurgu oluşturmuş.
                  7. Geometrik kurgusunu oluşturduğu kompozisyonun hafif çizgilerle taslağını
                     oluşturmuş.
               UYGULAMA  9. Çizimini modle tekniği ile tamamlamış.
                  8. Resim kâğıdı yüzeyinde oluşan taslağın çizgilerini olgunlaştırmak için leke
                     değerlerini belirlemiş.


                 10. Çizimini yaparken ışık, gölge ve ton değerlerini kullanmış.
                 11. Çizimini sanatın öge ve ilkelerini dikkate alarak yapmış.
                 12. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asmış.
                 13. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.
               SONUÇ 14. Doğal ve yapay nesnelerle hazırladığı kompozisyon çalışmaları sırasında
                     karşılaştığı zor ve kolay durumlarla ilgili düşüncelerini öz denetim, sabır,
                     adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve saygı değerleri bağlamında
                     arkadaşlarıyla paylaşmış.
                 15. Çalışmayı amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.
                 16. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
                                                                         TABLO PUANI

             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
             yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
             etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.

             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 16 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (16x5=80) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.

                              https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/desen10/8_DSN_10_2023_OLCME3.pdf



                                                                                                     93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100