Page 94 - DESEN 10
P. 94

3. ÜNİTE                                                                                                                                                                  DESEN ÇALIŞMALARINDA NESNE ETÜTLERİ



                           DOĞAL VE YAPAY NESNE ÇİZİMLERİ UYGULAMASI
                                         DEĞERLENDİRME FORMU

          YÖNERGE: “Yapay Nesne Çizimleri” uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda
          “ÖLÇÜTLER”  sütununda  listelenmiştir.  Gözlediğiniz  ölçütün  karşısına  beceriye  ilişkin  gözlem
          sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                          ÖLÇÜTLER                                     1 2 3 4 5
               1. Derste kullanacağı çizim araçlarını eksiksiz olarak temin etmiş.
               2.  Yapay nesne için kaynak taraması yapmış.
            BAŞLANGIÇ  3. Kendi oluşturduğu görsel dosyadan yapay örneklerini incelemiş.

               4. Görsel dosyasından veya çevresinden çalışmaya uygun yapay bir nesne
                   seçmiş.

               5.  Seçilen yapay nesneyi çalışmaya uygun ışık yönüne yerleştirmiş.
               6. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
               7. Karşısında duran yapay nesneye bakarak, resim kâğıdının boyutuna uygun
                   şekilde oran orantısını alarak geometrik kurgu oluşturmuş.
               8. Geometrik kurgusunu oluşturduğu nesnenin hafif çizgilerle taslağını
            UYGULAMA  9. Resim kâğıdı yüzeyinde taslağın çizgilerini olgunlaştırmak için leke
                   oluşturmuş.

                   değerlerini belirlemiş.
              10. Taslağını tamamladığı çizimi modle tekniği ile tamamlamış.

              11. Çizimini yaparken ışık, gölge ve ton değerlerini kullanmış.
              12. Sanatın öge ve ilkelerine uygun olarak çizimini tamamlamış.
              13. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asmış.
              14. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.

            SONUÇ  15. Yapay nesne çizimleri sırasında karşılaştığı zor ve kolay durumlarla ilgili
                   düşüncelerini öz denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve
                   saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
              16. Çalışmayı amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.

              17. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
                                                                      TABLO PUANI
          DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
          yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
          etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.

          Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
          ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 17 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
          puan (17x5=85) yöntemiyle bulunur.
          Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
          PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.



          92
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99