Page 58 - DESEN 12
P. 58

Görsel 1.66b: Dinlenme (Detay), ?, Nicolas Pietersz, Berchem Hampshire
                                 Koleji Sanat Galerisi


                  İkinci planda orta bölüme gelen ışıkla, açık-koyu zıtlığı artmış ve detayların daha iyi görülmesi sağlanarak
                  izleyenlerin dikkati buraya çekilmek istenmiştir. Ayrıca birinci plandaki yatay koyu lekeyi dengelemek için
                  atın arkasından yelesine, ineğin kafasından eşeğin arkasına ve kulaklarına doğru dikey algılanan bir koyu
                  leke oluşturmuştur. Daha sonra diğer hayvanların üzerine orta ve koyu değerde lekeler dağıtılarak açık leke
                  değerindeki ineğin gövdesi ortaya çıkarılmıştır.


























                                 Görsel 1.66c: Dinlenme (Detay), ?, Nicolas Pietersz, Berchem Hampshire
                                 Koleji Sanat Galerisi



                  Üçüncü planda mekân ve figürlerin flulaştırılarak geride kalmaları sağlandığı, daha gerilere doğru çizgi ve
                  lekelerin iyice eridiği görülmektedir. Böylece çizgi perspektifi kuralından faydalanılarak mekânda derinlik
                  algısı oluşturulmuştur.
                  Ön plandaki hayvan figürü, ikinci plandaki figür grubundan aralarında mesafe olacak şekilde ayrı düzenlen-
                  miştir. Böylece arka plandaki insan ile keçi figürü, ortadaki keçi ve eşek ile dengelenerek figürler arasında
                  aralık-mesafe ilişkisi oluşturulmuştur.
                  Hayvan  figürleri  arasındaki  farklı  duruşlar,  mekânı  ortaya  çıkaran  farklı  değer  ve  yöndeki  çizgiler,  arka
                  planda görülen ağaçlar ile dağ oluşumlarının yönü, kompozisyonda hareket ve yön ilkesinin sağlandığını
                  göstermektedir.





            56
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63