Page 61 - DESEN 12
P. 61
1. ÜNİTE DESEN ÇALIŞMALARINDA DUYGULARIN İFADESİ
“DESEN ÇALIŞMALARINDA DUYGULARIN İFADESİ“
DEĞERLENDİRME FORMU
YÖNERGE: “Farklı Duygu Durumlarındaki İnsanların Beden Dilini Yansıtan Çalışmalar” uygulaması
ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz
ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu işaretleyiniz.
ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5
1. Çiziminde kullanacağı araç gereçleri eksiksiz temin etti.
BAŞLANGIÇ 3. Çiziminde kullanacağı modeli veya görselleri temin etti.
2. Konu ile ilgili kaynak taraması yaptı.
4. Çiziminde uygulayacağı modle yöntemini belirledi.
5. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu aldı.
6. Farklı duygu durumundaki figürün beden dilini, serbest çizgileri
kullanarak rahatça resim kâğıdında belirledi.
7. Resim kâğıdı yüzeyinde figür anatomisinin geometrik yapısını
oluşturdu.
UYGULMA 8. Figürün geometrik yapısını ve beden dilini resim kâğıdı yüzeyinde
belirginleştirerek taslağını çizdi.
9. Farklı duygu durumundaki figürün beden dilinin çiziminde, ışığın geliş
yönüne göre açık-orta-koyu çizgi değerlerini kullandı.
10. Farklı duygu durumundaki figürün beden dilinin çiziminde, seçtiği
modle yöntemini uyguladı.
11. Seçtiği modle yöntemini kullanarak duygu durumlarındaki insanların
beden dilini yansıtan çizimini tamamladı.
12. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya astı.
13. Farklı duygu durumlarında insanın beden dilini yansıtan çalışmalarında
karşılaştığı zor ve kolay yanları, adalet, öz denetim ve saygı değerleri
SONUÇ 14. Çalışmasını farklı duygu durumlarında insanın beden diliyle ilgili figür
bağlamında arkadaşlarıyla paylaştı.
çizimleri yaparak pekiştirdi.
15. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yaptı.
16. Çalışmasını amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde
tamamladı.
17. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirdi.
TABLO PUANI
DEĞERLENDİRME:
Bu ölçek 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Her bir ölçüt için alınabilecek en yüksek puan 5’tir. Tabloda toplam 17 ölçüt vardır. Dolayısı ile
alınabilecek en yüksek puan “17x5=85“tir.
Dereceli puanlama ölçeği tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi için,
Puan= [(Öğrencinin aldığı tablodaki puanların toplamı x 100) / Alınabilecek en
yüksek toplam puan] formülü uygulanmalıdır.
“Ölçme ve değerlendirme” ile ilgili pdf
dosyasına yandaki karekoddan ulaşabilirsiniz.
59

