Page 202 - DESEN 9
P. 202
5. ÜNİTE DESENDE KOMPOZİSYON
DESEN ÇALIŞMALARINDA FARKLI FORM VE BOYUTLARDA NESNELERLE
KOMPOZİSYON OLUŞTURMA UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Farklı Form ve Boyutlarda Nesnelerle Kompozisyon
Oluşturma” uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda
listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X)
işareti koyarak işaretleyiniz.
ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5
1. Kompozisyon düzenlemek için atölyede uygun bir alan bulmuş.
BAŞLANGIÇ 2. Kompozisyonda kullanmak için uygun nesnelerin neler olacağını
belirlemiş.
3. Kompozisyonda düzenleme yapmak üzere kullanacağı nesnelerin farklı
form ve boyutlarda olmasına dikkat etmiş.
4. Kompozisyonda düzenleme yaparken büyük-küçük, uzun-kısa, açık-
orta-koyu, değerleri olan nesneleri kullanmış.
UYGULAMA 5. Düzenleme yaparken sanatın öge ve ilkelerini dikkate almış.
6. Hazırladığı kompozisyonu istenilen kriterlere uygun tamamlamış.
7. Hazırladığı kompozisyonu sınıfta arkadaşları ile farklı açılardan
gözlemlemiş.
8. Kompozisyonu hazırlarken karşılaştığı zor ve kolay durumları, öz
SONUÇ denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve saygı değerleri
bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
9. Çalışma ortamı temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
TABLO PUANI
DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 9 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan
(9x5=45) yöntemiyle bulunur.
Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.
200