Page 202 - DESEN 9
P. 202

5. ÜNİTE                                                                                                                                                                                DESENDE KOMPOZİSYON



                DESEN ÇALIŞMALARINDA FARKLI FORM VE BOYUTLARDA NESNELERLE
                 KOMPOZİSYON OLUŞTURMA UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
          YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Farklı Form ve Boyutlarda Nesnelerle Kompozisyon
          Oluşturma” uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda
          listelenmiştir.  Gözlediğiniz  ölçütün  karşısına beceriye  ilişkin  gözlem  sonucunuzu  ilgili  sütuna  (X)
          işareti koyarak işaretleyiniz.
                                         ÖLÇÜTLER                                   1   2  3   4  5


               1. Kompozisyon düzenlemek için atölyede uygun bir alan bulmuş.

            BAŞLANGIÇ  2. Kompozisyonda kullanmak için uygun nesnelerin neler olacağını

                   belirlemiş.


               3. Kompozisyonda düzenleme yapmak üzere kullanacağı nesnelerin farklı
                   form ve boyutlarda olmasına dikkat etmiş.


               4. Kompozisyonda düzenleme yaparken büyük-küçük, uzun-kısa, açık-
                   orta-koyu, değerleri olan nesneleri kullanmış.

            UYGULAMA  5. Düzenleme yaparken sanatın öge ve ilkelerini dikkate almış.



               6. Hazırladığı kompozisyonu istenilen kriterlere uygun tamamlamış.


               7. Hazırladığı kompozisyonu sınıfta arkadaşları ile farklı açılardan
                   gözlemlemiş.


               8. Kompozisyonu hazırlarken karşılaştığı zor ve kolay durumları, öz
            SONUÇ  denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve saygı değerleri
                   bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.


               9. Çalışma ortamı temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.

                                                                   TABLO PUANI

          DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
          yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
          etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
          Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
          ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 9 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan
          (9x5=45) yöntemiyle bulunur.
          Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
          PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.



          200
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207