Page 203 - DESEN 9
P. 203

5. ÜNİTE                                                                           DESENDE KOMPOZİSYON



                      DESEN ÇALIŞMALARINDA KOMPOZİSYONUN GEOMETRİK ÇİZİMİ
                                            DEĞERLENDİRME FORMU
             YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Kompozisyonun Geometrik Çizimi“  uygulaması ile ilgili
             gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün
             karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                                            ÖLÇÜTLER                                   1   2  3  4   5

                  1. Kompozisyon düzenlemek için atölyede uygun bir alan bulmuş.
               BAŞLANGIÇ  2. Büyüklükleri ve biçimleri farklı nesneler ile bir kompozisyon düzenlemiş.






                  3. Kompozisyonun içindeki nesnelerden istediği bir bölümünü ölçü birimi
                     olarak belirlemiş.
                  4. Kompozisyonun genişlik ve yüksekliğini belirlediği birim ile
                     ölçülendirmiş.

                  5. Nesneleri geometrik şekillere benzetmiş.

                  6. Kompozisyondaki nesneleri belirlediği geometrik şekillere göre düz,
                     eğri, yumuşak, sert vb. serbest çizgiler kullanarak resim yüzeyine çizmiş.
               UYGULAMA  7. Kompozisyondaki nesnelerin çizimini yaparken oran-orantı, denge,

                     hareket ve yönünü dikkate almış.

                  8. Nesnelerin arasında ve etrafında kalan boşlukların dengeli olmasına
                     özen göstermiş.
                  9. Dikkatli bir gözlem yaparak kompozisyonun geometrik yapısını çizmiş.

                 10. Desen çalışmalarında kompozisyonun geometrik kurgusunun çizimi
                     çalışmaları sırasında karşılaştığı zor ve kolay durumları, öz denetim,
                     sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve saygı değerleri
                     bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.

                 11. Bitirdiği çalışmayı atölye panosuna asarak arkadaşlarıyla geometrik
               SONUÇ  12. Çalışma ortamı temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
                     kurgunun oluşturulması açısından değerlendirmiş.



                                                                      TABLO PUANI

             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
             yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
             etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 12 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (12x5=60) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.

                                                                                                    201
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208