Page 163 - GRAFİK TASARIM 11
P. 163
“Piktogram çizimi” konulu uygulama çalışmasında neler öğrenildiğini belirlemek amacıyla aşağıdaki de-
ğerlendirme formu geliştirilmiştir. Formu yönergeye uygun olarak doldurunuz.
PİKTOGRAM UYGULAMASI
DEĞERLENDİRME FORMU
YÖNERGE: “Piktogram çizimi” ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiş-
tir. Gözlemlenen ölçütün puan değerini ilgili kutucuğa (X) ile işaretleyiniz.
SIRA NO ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5
1 Adobe Illustrator programında istenilen özelliklerde sayfa açmış.
2 Adobe Illustrator programı ile Rectangle Tool, Elipse Tool, Polygon Tool
araclarını kullanarak çizim yapmayı öğrenmiş.
3 Adobe Illustrator programı ile çizdiği şeklin Stroke kalınlığını değiştir-
meyi öğrenmiş.
Adobe Illustrator programı ile çizdiği şekli Eraser Tool aracını kullanarak
4 silmeyi öğrenmiş.
Adobe Illustrator programı ile Pathfinder panelini kullanarak yeni şekil-
5 ler elde etmeyi öğrenmiş.
Adobe Illustrator programı ile çizilen şekilleri Fill and Stroke kutusunu
6 kullanarak renklendirmeyi öğrenmiş.
Adobe Illustrator programı ile çizdiği şekli Reflect ile döndürmeyi öğ-
7 renmiş.
SÜTUN TOPLAMLARI
TABLO PUANI
Dereceli puanlama ölçeği değerlendirme yöntemi ve hesaplaması aşağıda verilmiştir:
• Her ölçek 100 puan üzerinden değerlendirilir.
• Alınan puanın 70 ve üzerinde olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve altında olması durumu ise
öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
• Tabloda her bir ölçüt için alınabilecek en yüksek puan 5’tir. Dolayısıyla alınabilecek en yüksek puan= ölçüt sayı-
sıx5’tir. Örneğin: Tabloda toplam 4 ölçüt varsa en yüksek puan 4x5= 20 olacaktır.
• Dereceli puanlama ölçeği tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi için:
• Puan= [(Öğrencinin aldığı tablodaki puanların toplamıx100)/alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uy-
gulanmalıdır
161

