Page 163 - GRAFİK TASARIM 11
P. 163

“Piktogram çizimi” konulu uygulama çalışmasında neler öğrenildiğini belirlemek amacıyla aşağıdaki de-
            ğerlendirme formu geliştirilmiştir. Formu yönergeye uygun olarak doldurunuz.


             PİKTOGRAM UYGULAMASI
             DEĞERLENDİRME FORMU



            YÖNERGE: “Piktogram çizimi” ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiş-
            tir. Gözlemlenen ölçütün puan değerini ilgili kutucuğa (X) ile işaretleyiniz.


                SIRA NO  ÖLÇÜTLER                                                1    2   3    4    5




              1   Adobe Illustrator programında istenilen özelliklerde sayfa açmış.

              2   Adobe Illustrator programı ile Rectangle Tool, Elipse Tool, Polygon Tool
                  araclarını kullanarak çizim yapmayı öğrenmiş.

              3   Adobe Illustrator programı ile çizdiği şeklin Stroke kalınlığını değiştir-
                  meyi öğrenmiş.

                  Adobe Illustrator programı ile çizdiği şekli Eraser Tool aracını kullanarak
              4   silmeyi öğrenmiş.
                  Adobe Illustrator programı ile Pathfinder panelini kullanarak yeni şekil-
              5   ler elde etmeyi öğrenmiş.

                  Adobe Illustrator programı ile çizilen şekilleri Fill and Stroke kutusunu
              6   kullanarak renklendirmeyi öğrenmiş.

                  Adobe Illustrator programı ile çizdiği şekli Reflect ile döndürmeyi öğ-
              7   renmiş.

                                                            SÜTUN TOPLAMLARI

                                                                   TABLO PUANI

               Dereceli puanlama ölçeği değerlendirme yöntemi ve hesaplaması aşağıda verilmiştir:
               •   Her ölçek 100 puan üzerinden değerlendirilir.
               •   Alınan puanın 70 ve üzerinde olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve altında olması durumu ise
                   öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
               •   Tabloda her bir ölçüt için alınabilecek en yüksek puan 5’tir. Dolayısıyla alınabilecek en yüksek puan= ölçüt sayı-
                   sıx5’tir. Örneğin: Tabloda toplam 4 ölçüt varsa en yüksek puan 4x5= 20 olacaktır.
               •   Dereceli puanlama ölçeği tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi için:
               •   Puan= [(Öğrencinin aldığı tablodaki puanların toplamıx100)/alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uy-
                   gulanmalıdır












                                                                                                    161
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168