Page 164 - GRAFİK TASARIM 11
P. 164
4.3. Kurumsal Kimlik Tasarımı
Kurumsal kimlik kavramı ilk kez 20. yüzyılın başlarında kullanılmaya
başlanmış, 1960’lı ve 1970’li yıllarda ise tüm şirketler için neredey-
se bir zorunluluk hâline gelmiştir. Sanayi devrimiyle birlikte dünya
genelinde yeni nesil şirketler doğmuş ve bu şirketler, marka kim-
liklerini sunmak için farklı yaklaşımlar benimsemiştir (Görsel 4.46).
Tarih boyunca markalar; iletişim, seyahat, eğlence araçlarındaki ye-
nilikler ve teknolojik gelişmeler ile birlikte değişen topluma uyum
sağlamak için görsel imajları üzerinde çalışmışlar ve bu görsel imaj-
lar üzerinde keşiflerini sürdürmeye devam etmişlerdir.
DİKKAT ÇEKME
Bir el yazısı, ait olduğu kişinin kimliği hakkında fikir verebilir
mi?
4.3.1. Kurumsal Kimlik
Toplumda faaliyet gösteren her kurumun kendisini diğerlerinden
ayıran bir kimliği vardır. Kurumsal kimlik, kurumların oluşumla-
rından itibaren başlayan bir süreçtir. Bu süreçte yapılan her şey o
kurumun kimliğini ifade eder, onun hakkında bilgiler verir ve nasıl
organize edildiğini açıklar.
“Kurumsal kimlik” bir terim olarak ilk kez kurumsal tasarım uzman-
ları olan Lippincot ve Margulies tarafından ortaya atılmış, kurumsal
kimliğin bulunduğu kurumu tanımlayan logo ve sembollerle ilişkili-
olduğu açıklanmıştır (Görsel 4.47).
Görsel 4.46. Kurumsal kimlik,
Burak Satar
Görsel 4.47. Kurumsal kimlik
162

