Page 164 - GRAFİK TASARIM 11
P. 164

4.3. Kurumsal Kimlik Tasarımı


                                         Kurumsal kimlik kavramı ilk kez 20. yüzyılın başlarında kullanılmaya
                                         başlanmış, 1960’lı ve 1970’li yıllarda ise tüm şirketler için neredey-
                                         se bir zorunluluk hâline gelmiştir. Sanayi devrimiyle birlikte dünya
                                         genelinde yeni nesil şirketler doğmuş ve bu şirketler, marka kim-
                                         liklerini sunmak için farklı yaklaşımlar benimsemiştir (Görsel 4.46).
                                         Tarih boyunca markalar; iletişim, seyahat, eğlence araçlarındaki ye-
                                         nilikler ve teknolojik gelişmeler ile birlikte değişen topluma uyum
                                         sağlamak için görsel imajları üzerinde çalışmışlar ve bu görsel imaj-
                                         lar üzerinde keşiflerini sürdürmeye devam etmişlerdir.


                                                  DİKKAT ÇEKME



                                                   Bir el yazısı, ait olduğu kişinin kimliği hakkında fikir verebilir
                                                   mi?

                                         4.3.1. Kurumsal Kimlik

                                         Toplumda faaliyet gösteren her kurumun kendisini diğerlerinden
                                         ayıran  bir  kimliği  vardır.  Kurumsal  kimlik,  kurumların  oluşumla-
                                         rından itibaren başlayan bir süreçtir. Bu süreçte yapılan her şey o
                                         kurumun kimliğini ifade eder, onun hakkında bilgiler verir ve nasıl
                                         organize edildiğini açıklar.
                                         “Kurumsal kimlik” bir terim olarak ilk kez kurumsal tasarım uzman-
                                         ları olan Lippincot ve Margulies tarafından ortaya atılmış, kurumsal
                                         kimliğin bulunduğu kurumu tanımlayan logo ve sembollerle ilişkili-
                                         olduğu açıklanmıştır (Görsel 4.47).



          Görsel 4.46. Kurumsal kimlik,
          Burak Satar

























                                                             Görsel 4.47. Kurumsal kimlik

         162
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169