Page 168 - GRAFİK TASARIM 11
P. 168

4.3.2. Kurumsal Kimlik Tasarımının Özellikleri

                                         Kurumun görsel tasarımı; görsel kimliğinin oluşturulması için plan-
                                         lanmış ögeler bütünü olarak değerlendirilir ve ağırlıklı olarak logo
                                         ya da logotype ile temsil edilir. Logo ve logotype, bir organizasyo-
                                         nun imajını yansıtan görsel unsurlar arasındadır. Bu görsel unsurlar;
                                         kurumu destekleyen araçlar, satış noktaları, fatura, yazışma kâğıt-
                                         ları, zarflar vb. gibi kurumla ilgili iletişimin yapılabileceği her yerde
                                         kullanılmalıdır (Görsel 4.60).
























                                                        Görsel 4.60. Kurumsal kimlik, Erdem Çağla
                                         Kurumsal kimlik tasarımı, kurumun görsel unsurları ile çevre-
                                         ye beyan edilmesidir. Kimlik tasarımının temel kavramlarının,
                                         kurum kimliğini oluşturan isim, renk, logo­logotype, yazı tipi
                                         gibi unsurların bilinmesi ve bütünlük içinde uygulanması gör-
                                         sel iletişimin etkinliğini sağlamak için esastır.
                                         Kurumsal kimliğin özellikleri aşağıdaki gibi açıklanabilir:

                                         İsimler

                                         İsim;  bir  kurumu  diğerlerinden  ayıran  kelime  veya  kelime
                                         grubudur, aynı zamanda kurumun unvanını da oluşturur, ge-
                                         nellikle  hedef  grup  ile  kurum  arasındaki  anlamlı  ilişkinin  ilk
                                         noktasıdır. İsimler, organizasyonun  ne yaptığını  ve amacının
                                         ne olduğunu hedef kitleye aktardığından görsel kimlik oluş-
                                         turmada en önemli unsurlardan biridir (Görsel 4.61). İnsanla-
                                         rın zihninde kurumla en uyumlu unsurun kurumun adı olduğu
                                         söylenebilir.

                                         Kurum isimleri; kurucu isimleri, tanım isimleri, ürünle ya da
                                         kurumla ilgili olmayan isimler, birleşik isimler, kısaltma isimleri
                                         ya da baş harfler vb. şeklinde olabilir.

                                         Kurucu isimleri: Kurum ya da ürün, kurucunun ismini veya soy
          Görsel 4.61. Logo tasarımı,    ismini alır. Bazı durumlarda isim ve soy isim birlikte kullanı-
          Nurten Güngör

         166
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173