Page 168 - GRAFİK TASARIM 11
P. 168
4.3.2. Kurumsal Kimlik Tasarımının Özellikleri
Kurumun görsel tasarımı; görsel kimliğinin oluşturulması için plan-
lanmış ögeler bütünü olarak değerlendirilir ve ağırlıklı olarak logo
ya da logotype ile temsil edilir. Logo ve logotype, bir organizasyo-
nun imajını yansıtan görsel unsurlar arasındadır. Bu görsel unsurlar;
kurumu destekleyen araçlar, satış noktaları, fatura, yazışma kâğıt-
ları, zarflar vb. gibi kurumla ilgili iletişimin yapılabileceği her yerde
kullanılmalıdır (Görsel 4.60).
Görsel 4.60. Kurumsal kimlik, Erdem Çağla
Kurumsal kimlik tasarımı, kurumun görsel unsurları ile çevre-
ye beyan edilmesidir. Kimlik tasarımının temel kavramlarının,
kurum kimliğini oluşturan isim, renk, logologotype, yazı tipi
gibi unsurların bilinmesi ve bütünlük içinde uygulanması gör-
sel iletişimin etkinliğini sağlamak için esastır.
Kurumsal kimliğin özellikleri aşağıdaki gibi açıklanabilir:
İsimler
İsim; bir kurumu diğerlerinden ayıran kelime veya kelime
grubudur, aynı zamanda kurumun unvanını da oluşturur, ge-
nellikle hedef grup ile kurum arasındaki anlamlı ilişkinin ilk
noktasıdır. İsimler, organizasyonun ne yaptığını ve amacının
ne olduğunu hedef kitleye aktardığından görsel kimlik oluş-
turmada en önemli unsurlardan biridir (Görsel 4.61). İnsanla-
rın zihninde kurumla en uyumlu unsurun kurumun adı olduğu
söylenebilir.
Kurum isimleri; kurucu isimleri, tanım isimleri, ürünle ya da
kurumla ilgili olmayan isimler, birleşik isimler, kısaltma isimleri
ya da baş harfler vb. şeklinde olabilir.
Kurucu isimleri: Kurum ya da ürün, kurucunun ismini veya soy
Görsel 4.61. Logo tasarımı, ismini alır. Bazı durumlarda isim ve soy isim birlikte kullanı-
Nurten Güngör
166

