Page 171 - GRAFİK TASARIM 11
P. 171
Yazı tipi
Kurumsal kimlik yönetilirken kurumu tanıtacak en uygun ka-
rakterlerin seçilmesi büyük önem taşır. Bilgisayar yardımıyla
oluşturulan binlerce font arasından seçim yapılırken karakter-
lerin ifade biçimlerine dikkat edilmelidir (Görsel 4.74). Bazı
karakterler duygusal vurgular yapmak, bazıları ise güç gös-
termek içindir. Kurumun yazı karakteri belirlenirken kurumsal
kimliğe en uygun olanı seçilmeli ve bu format uzun süre de-
ğiştirilmemelidir. Sayılar ve noktalama işaretleri, tipografinin
diğer unsurlarıdır. Bu ögelerin her birine “karakter” denir.
Kurumlar, tipografide büyük veya küçük harfleri kullanabilir
(Görsel 4.75). Tipografi tasarlarken ilk adım tipografik formatı
(font) oluşturmaktır. Günümüzde çeşitli yazı ve grafik prog-
ramlarında birçok tipografik format bulunmaktadır. Kurumsal
kimlik tasarımcıları tipografide bu yazı tiplerinden birini kul-
lanır. Kurumsal kimlikte seçilen yazı karakterinin okunabilirli- Görsel 4.74. Yazı tipi örneği,
Ceyhun Birinci
ğine dikkat edilmelidir. Bazı yazı tiplerinin okunurluğunun zor
olması hedef kitlenin kurumsal kimliği algılamasını zorlaştıra-
bilir.
Görsel 4.75. Yazı tipi örneği, Taner Ardalı
169

