Page 171 - GRAFİK TASARIM 11
P. 171

Yazı tipi

            Kurumsal kimlik yönetilirken kurumu tanıtacak en uygun ka-
            rakterlerin seçilmesi büyük önem taşır. Bilgisayar yardımıyla
            oluşturulan binlerce font arasından seçim yapılırken karakter-
            lerin  ifade  biçimlerine  dikkat  edilmelidir  (Görsel  4.74).  Bazı
            karakterler  duygusal  vurgular  yapmak,  bazıları  ise  güç  gös-
            termek içindir. Kurumun yazı karakteri belirlenirken kurumsal
            kimliğe en uygun olanı seçilmeli ve bu format uzun süre de-
            ğiştirilmemelidir. Sayılar ve noktalama işaretleri, tipografinin
            diğer unsurlarıdır. Bu ögelerin her birine “karakter” denir.
            Kurumlar,  tipografide  büyük  veya  küçük  harfleri  kullanabilir
            (Görsel 4.75). Tipografi tasarlarken ilk adım tipografik formatı
            (font)  oluşturmaktır.  Günümüzde  çeşitli  yazı  ve  grafik  prog-
            ramlarında birçok tipografik format bulunmaktadır. Kurumsal
            kimlik tasarımcıları tipografide bu yazı tiplerinden birini kul-
            lanır. Kurumsal kimlikte seçilen yazı karakterinin okunabilirli-  Görsel 4.74. Yazı tipi örneği,
                                                                           Ceyhun Birinci
            ğine dikkat edilmelidir. Bazı yazı tiplerinin okunurluğunun zor
            olması hedef kitlenin kurumsal kimliği algılamasını zorlaştıra-
            bilir.















































                            Görsel 4.75. Yazı tipi örneği, Taner Ardalı

                                                                                                   169
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176