Page 172 - GRAFİK TASARIM 11
P. 172
Renk
Renkler, insanları şekillerden daha fazla etkiler. Bir kurumun
tarzı, insanların renklerle ilişkilendirdiği anlamlarla belirlenir.
Renkler aracılığıyla kurumların tarzları ortaya çıkar. Renkler,
uzun soluklu kurum kimliği oluşturulmasına yardımcı olur. Ku-
rum renkleri kuruluş ile örtüşmelidir. Hedef kitlede verilmek
istenen etkiye göre kurum rengi belirlenmelidir (Görsel 4.76).
Geçmişte renkler, sadece kişisel beğenilerle seçilerek kullanıl-
Görsel 4.76. Renk kodları mıştır ancak zamanla renklerin psikolojik etkilerinin ortaya çık-
ması ile hangi alanlarda nasıl kullanılmaları gerektiği de önem
kazanmaya başlamıştır.
Kırmızı renk; güç, tehlike, heyecan, sıcaklık, şehvet, dışa dö-
nüklük, iştah açıcılık ve içtenlik algısını yaratır (Görsel 4.77).
Yeşil renk; serinlik, sakinlik, doğallık, yumuşaklık, berraklık,
sağlıklı yaşam, ümit, rahatlık ve güven algısını yaratır (Görsel
4.78).
Görsel 4.77. Dosya Görsel 4.78. Etiket ve kapak
Mavi renk; serinlik, sakinlik, hüzün, saygı, otorite, sonsuzluk,
gerçeklik ve sağlık yaşam algısını yaratır (Görsel 4.79).
Siyah renk; soğukluk, saygınlık, karmaşıklık, matem, keder,
güç ve tutku algısını yaratır. (Görsel 4.80).
Sarı renk; zenginlik, lüks, sıcaklık, aydınlık, parlaklık, tedbir ve
geçicilik algısını yaratır (Görsel 4.81).
Görsel 4.79. Karton çanta Görsel 4.80. Logotype Görsel 4.81. Gönder bayrağı
170

