Page 175 - GRAFİK TASARIM 11
P. 175
Elektronik Ortam Ürünleri
Kurumsal kimlikte yer alabilecek elektronik ortam ürünleri:
kurumsal web sayfası (Görsel 4.91), dijital katalog, dijital su-
num, ekart, edavetiye, eimza, tanıtım videosu, web banner,
mobil aplikasyon arayüz tasarımı (Görsel 4.92) vb. olabilir.
Görsel 4.92. Mobil aplikasyon
arayüz tasarımı
Görsel 4.91. Web sitesi tasarımı
Kurumsal Kimlik Kılavuzu
Kurumun logosu, tanıtım ürünleri, renkleri, kullandığı yazı
tipleri, ortak değerleri vb. ilkelerin yer aldığı ve tanıtıldığı kı-
lavuzdur (Görsel 4.93). Kurumsal kimlik kılavuzları, kurum ile
ilgili yapılacak tüm çalışmalarda ve grafik tasarımda bütünlük
sağlamak amacıyla oluşturulur. Reklam ajansı, grafik tasarım-
cı gibi gelecekte karşılaşılabilecek kişi ya da kuruluşlara kuru-
mun standartlarını aktarmak için hazırlanır.
Kurum kimliği kılavuzunda: Amblem ve logonun fiziksel tarifi
ve oranı (Görsel 4.94), logonun doğru ve yanlış kullanım ör-
nekleri, logonun nasıl ve nerede kullanılacağı, kurum renkle-
Görsel 4.93. Kurumsal kimlik kılavuzu
Görsel 4.94. Logotype çizim
173

