Page 170 - GRAFİK TASARIM 11
P. 170
Kurum İşaretleri
Kurum işaretleri, ilk bakışta fark edilmek ve tüketici üzerinde
güçlü ve kalıcı etkiler bırakmak için yapılır (Görsel 4.68). İn-
sanlar üzerinde iz bırakan, akılda kalıcılığı yüksek ve başarılı
kurum işaretleri; net mesajlar iletmeli, kullanım kolaylığı sağ-
lamalı, tüm ortamlara uygulanabilir olmalı ve zaman içinde
uzun ömürlü olmalıdır (Görsel 4.69). Kurum kimliğini oluştu-
ran en önemli unsurlardan kurum işaretleri sayesinde firma-
lar, mal veya hizmet üretimlerini hedef kitlelerine daha başa-
rılı şekilde ulaştırabilir.
Görsel 4.68. Logo,
Ertan Toy Kurum işaretleri, kurumun hedef kitlesi ile sürekli etkileşim
hâlinde olduğundan ait olduğu firmanın kişiliğini yansıtmalı
ve rakipleriyle karıştırılmamasını amaçlayarak tasarlanmalıdır
(Görsel 4.70). Kurum işaretleri tasarlanırken grafik tasarımcı
tarafından kurum ile ilgili yeterli bilgi toplanarak planlama ya-
pılmalıdır.
Pazara sürülecek mal veya hizmetin iyi analiz edilmesi kuru-
mun o mal ve hizmet konusunda hangi kültürel kimliğe sahip
olduğunu, hizmet verdiği tüketici çeşitlerini yansıtması ve ta-
sarımın amacına ulaşması açısından tasarımcıya önemli ipuç-
ları sağlar (Görsel 4.71).
Görsel 4.69. Logo,
Namık Kemal Sarıkavak
Görsel 4.70. Logotype Görsel 4.71. Logotype
Şekil, renk ve simgelerle temsil ettiği nesne ya da kurumu gös-
teren kurum işaretleri; biçimlerine göre “logo ve logotype”
olarak adlandırılır. “Logo” sözcük özelliği göstermeyen, soyut
ya da somut görüntülerle veya harflerle oluşturulmuş simge-
lerdir (Görsel 4.72). Logotype tasarlanırken harf ve resimsel
ögeler kullanılarak sembolleştirilir ve firma ismine de yer verir
(Görsel 4.73). Logotypların akılda kalıcı olması en önemli özel-
liğidir.
Görsel 4.72. Pelikan logo Görsel 4.73. Pelikan logotype
168

