Page 170 - GRAFİK TASARIM 11
P. 170

Kurum İşaretleri

                                         Kurum işaretleri, ilk bakışta fark edilmek ve tüketici üzerinde
                                         güçlü ve kalıcı etkiler bırakmak için yapılır (Görsel 4.68). İn-
                                         sanlar üzerinde iz bırakan, akılda kalıcılığı yüksek ve başarılı
                                         kurum işaretleri; net mesajlar iletmeli, kullanım kolaylığı sağ-
                                         lamalı,  tüm  ortamlara  uygulanabilir  olmalı  ve  zaman  içinde
                                         uzun ömürlü olmalıdır (Görsel 4.69). Kurum kimliğini oluştu-
                                         ran en önemli unsurlardan kurum işaretleri sayesinde firma-
                                         lar, mal veya hizmet üretimlerini hedef kitlelerine daha başa-
                                         rılı şekilde ulaştırabilir.
          Görsel 4.68. Logo,
          Ertan Toy                      Kurum işaretleri, kurumun hedef kitlesi ile sürekli etkileşim
                                         hâlinde  olduğundan  ait  olduğu  firmanın  kişiliğini  yansıtmalı
                                         ve rakipleriyle karıştırılmamasını amaçlayarak tasarlanmalıdır
                                         (Görsel 4.70). Kurum işaretleri tasarlanırken grafik tasarımcı
                                         tarafından kurum ile ilgili yeterli bilgi toplanarak planlama ya-
                                         pılmalıdır.

                                         Pazara sürülecek mal veya hizmetin iyi analiz edilmesi kuru-
                                         mun o mal ve hizmet konusunda hangi kültürel kimliğe sahip
                                         olduğunu, hizmet verdiği tüketici çeşitlerini yansıtması ve ta-
                                         sarımın amacına ulaşması açısından tasarımcıya önemli ipuç-
                                         ları sağlar (Görsel 4.71).



          Görsel 4.69. Logo,
          Namık Kemal Sarıkavak








                                         Görsel 4.70. Logotype          Görsel 4.71. Logotype
                                         Şekil, renk ve simgelerle temsil ettiği nesne ya da kurumu gös-
                                         teren  kurum  işaretleri;  biçimlerine  göre  “logo  ve  logotype”
                                         olarak adlandırılır. “Logo” sözcük özelliği göstermeyen, soyut
                                         ya da somut görüntülerle veya harflerle oluşturulmuş simge-
                                         lerdir (Görsel 4.72). Logotype tasarlanırken harf ve resimsel
                                         ögeler kullanılarak sembolleştirilir ve firma ismine de yer verir
                                         (Görsel 4.73). Logotypların akılda kalıcı olması en önemli özel-
                                         liğidir.











                                         Görsel 4.72. Pelikan logo      Görsel 4.73. Pelikan logotype

         168
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175