Page 169 - GRAFİK TASARIM 11
P. 169
lır. Örneğin: Versace, Sabana, Elizabeth Arden, Bosch (Görsel
4.62), Ford, Tommy Hilfiger, Opel, Ülker, Dolce&Gabbana.
Tanım isimleri: Ürün ya da kurumun herhangi bir özelliğini
veya karşıladığı ihtiyacı ifade eden isimlerdir. Örneğin: Doğa-
dan, Petrol Ofisi, Sütaş (Görsel 4.63), Gillette, Yumoş, Demir-
döküm, Konfor. Görsel 4.62. Ülker logo
Görsel 4.63. Sütaş logo
Yer isimleri: Üretim yapılan veya hedeflenen pazar bölgeleri-
nin isimlerinden yola çıkılarak yapılan tanımlamalardır. Örne-
ğin: Ankara Makarnası, İstanbul Havayolları, Air Berlin, Urfa
Kebapçısı, Gaziantep Baklavacısı, Bursa Beton (Görsel 4.64).
Ürünle ya da kurumla ilgili olmayan isimler: Bazı isimler ürün
ya da kurumla ilgili olmasa da kulağa hoş geldiği için marka
ismi olarak anılır. Örneğin: Casper, İstikbal, Bellona (Görsel
4.65), Aytaç, Çilek Mobilya, Yeşil Kundura, Kent Şekerleme.
Görsel 4.64. Bursa Beton logo
Görsel 4.65. Bellona logo
Kısaltma isimler: Genellikle iki ya da daha fazla sözcüğün bir-
kaç harfinin bir araya getirilmesiyle oluşur. Örneğin: Mado
(Maraş Dondurmaları), Sanko (Sani Konukoğlu), Lassa (Lastik
Sabancı), FedEx (Federal Express), Beko (Bejerano Koç) (Gör-
sel 4.66), Alpet (Altınbaş Petrolcülük)
Görsel 4.66. Beko logo
Baş harf isimleri: İki ya da daha fazla sözcüğün baş harflerin-
den oluşur. Örneğin: CCS (Sarar), THY (Türk Hava Yolları) (Gör-
sel 4.67), HP (Hewlett Packard), CP Piliç (Charoen Pokhpand),
DKNY (Donna Karen New York), BMW (Bayerische Motoren
Werke). Görsel 4.67. THY logo
167

