Page 173 - GRAFİK TASARIM 11
P. 173
Turuncu renk; sıcaklık, doğallık, samimiyet ve kudret algısını
yaratır. (Görsel 4.82).
Mor renk; asalet, imparatorluk, ihtişam ve gösteriş algısı yara-
tır (Görsel 4.83).
Beyaz renk; temizlik, safkatıksız olma, içtenlik, düzen ve açık-
lık algısını yaratır (Görsel 4.84).
Görsel 4.82. Kurumsal kimlik kataloğu
Görsel 4.83. Logotype Görsel 4.84. Faaliyet raporu kapağı
Kişiler, kurumsal mesajları algılamadan önce genellikle o ku-
rumun renklerini görür. Kurumsal renklerin hedef kitle üzerin-
deki etkisi büyüktür. Kurumlar, bu renkler aracılığıyla hatırlan-
dıkları için renkleri belirleme işlemi çok önemlidir. Ani bir renk
değişikliği, kurumun hedef kitle tarafından tanınma değerini
tamamen değiştirebilir. Kurumsal rengi tanımlayıp uyguladık-
tan sonra değiştirmek zorlaşmaktadır.
Basılı Evraklar
Çeşitli araştırmalar sonucu hazırlanan kurum kimliklerinde
logo, logotype, renk, tipografi vb. unsurların, basılı evrakların
üzerinde doğru şekilde kullanılması gerekir. Kurumsal kimlik
içeriğinde yer alması beklenen basılı ürünler şunlardır:
Kurumsal evrak ve tanıtım ürünleri: Antetli kâğıt, kartvizit,
zarf, dosya, klasör, davetiye, sertifika, katalog, afiş, broşür, el
ilanı, kitap, dergi, bülten vb. (Görsel 4.85).
Muhasebe dokümantasyon evrakları: Fatura, gider pusulası,
irsaliye, makbuzlar, dekontlar vb.
Görsel 4.85. Kurumsal kimlik
Erdem Çağla
171

