Page 165 - GRAFİK TASARIM 11
P. 165
19501960 yılları arasında kurumun akademik adı, logosu, ku-
rumsal stili ve görsel kimliği; müşterileri arasında olumlu bir
imaj yaratmak amacıyla oluşturulmuştur (Görsel 4.48). 1970
1980 yılları arasında kurumsal kimlik; “bir tasarım yaklaşımı
olarak” ortaya çıkmış, kurumsal davranış ve iletişim unsurları
ile birlikte tanımlanmaya başlamış, yönetimlerin ilgisini çek-
miş ve böylece kurumsal kimlik kavramının uygulama alanı
genişlemiştir (Görsel 4.49).
Kurumsal kimlik denilince çoğu kişinin aklına ilk olarak kuru-
mun logosu, logoda kullanılan renkler ve basılı evraklar gibi
görsel unsurlar gelmektedir. Kurumsal kimlik, kurumsal davra-
nış ve felsefe unsurlarından oluşur. Bu unsurlar birbiri ile etki-
leşim hâlindedir, bunların şirketlere ve kurumlara ait özel kul-
lanımları, kullanıldığı kuruluşların “kurumsal kimliğini” ortaya
çıkarır. Toplumda faaliyet gösteren her kurum ve kuruluşun,
çevreye ve hedef kitleye sunduğu kendine ait kimliği vardır. Bu
anlamda “kimlik” terimi, tüketiciler için ayırt edilmek istenen
kurumun ayırt ediciliğini ve akılda kalıcılığını da kapsar.
Günümüzde kurumların kurumsal kimliği, karşılaştıkları he-
def kitleleri olumlu ya da olumsuz etkileme gücüne sahiptir. Görsel 4.48. Bayer logoları
Bir kurumun “kurumsal kimliğe” ihtiyaç duymasının temel
nedeni; kurum çalışanlarının kurumla bütünleşmesini sağla-
mak, kurumu diğer kuruluşlardan ve rakiplerinden ayırmak,
tüketiciler ve alıcılar tarafından o kurumun tercih edilmesini
sağlamaya çalışmaktır. Günümüzde yüzlerce rakip arasından
sıyrılmak için “kurumsal kimlik” vazgeçilmez bir gereklilik hâ-
line gelmiştir. Fark yaratan güçlü ve dikkat çekici bir kurum-
sal kimlik, günümüz iş dünyasının neredeyse en önemli başarı
faktörlerinden biridir.
Görsel 4.49. Kurumsal kimlik, Şeref Kocaman
163

