Page 165 - GRAFİK TASARIM 11
P. 165

1950­1960 yılları arasında kurumun akademik adı, logosu, ku-
            rumsal stili ve görsel kimliği; müşterileri arasında olumlu bir
            imaj yaratmak amacıyla oluşturulmuştur (Görsel 4.48). 1970­
            1980 yılları arasında kurumsal kimlik; “bir tasarım yaklaşımı
            olarak” ortaya çıkmış, kurumsal davranış ve iletişim unsurları
            ile birlikte tanımlanmaya başlamış, yönetimlerin ilgisini çek-
            miş  ve  böylece  kurumsal  kimlik  kavramının  uygulama  alanı
            genişlemiştir (Görsel 4.49).

            Kurumsal kimlik denilince çoğu kişinin aklına ilk olarak kuru-
            mun logosu, logoda kullanılan renkler ve basılı evraklar gibi
            görsel unsurlar gelmektedir. Kurumsal kimlik, kurumsal davra-
            nış ve felsefe unsurlarından oluşur. Bu unsurlar birbiri ile etki-
            leşim hâlindedir, bunların şirketlere ve kurumlara ait özel kul-
            lanımları, kullanıldığı kuruluşların “kurumsal kimliğini” ortaya
            çıkarır. Toplumda faaliyet gösteren her kurum ve kuruluşun,
            çevreye ve hedef kitleye sunduğu kendine ait kimliği vardır. Bu
            anlamda “kimlik” terimi, tüketiciler için ayırt edilmek istenen
            kurumun ayırt ediciliğini ve akılda kalıcılığını da kapsar.

            Günümüzde  kurumların  kurumsal  kimliği,  karşılaştıkları  he-
            def kitleleri olumlu ya da olumsuz etkileme gücüne sahiptir.   Görsel 4.48. Bayer logoları
            Bir  kurumun  “kurumsal  kimliğe”  ihtiyaç  duymasının  temel
            nedeni; kurum çalışanlarının kurumla bütünleşmesini sağla-
            mak, kurumu diğer kuruluşlardan ve rakiplerinden ayırmak,
            tüketiciler ve alıcılar tarafından o kurumun tercih edilmesini
            sağlamaya çalışmaktır. Günümüzde yüzlerce rakip arasından
            sıyrılmak için “kurumsal kimlik” vazgeçilmez bir gereklilik hâ-
            line gelmiştir. Fark yaratan güçlü ve dikkat çekici bir kurum-
            sal kimlik, günümüz iş dünyasının neredeyse en önemli başarı
            faktörlerinden biridir.




























                          Görsel 4.49. Kurumsal kimlik, Şeref Kocaman

                                                                                                    163
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170