Page 378 - GRAFİK TASARIM 11
P. 378
KAYNAKÇA
Eğitim Bakanlığı. Yıldırım A. (2012). Tipografinin Değişen Yüzü; Post Ti-
pografi Ve Post Tipografik Font Tasarımı, Ha-
Tepecik A. (2002). Grafik Sanatlar. 1. Baskı, Detay Yayın-
cılık, Ankara. cettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Grafik Ana Sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara
Top G. B. (2018). Grafik Tasarım Disiplinlerinde Temel (Danışman. Prof. Dr. İncilay Yurdakul).
Sanat Eğitiminin Etkileri. İstanbul Arel Üniversi- Zülfügarlı N. (2019). Konstrüktivizm’de Kolajın Afiş Ta-
tesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı, sarımındaki Yeri ve Günümüz Uygulama ları.
Yüksek Lisans Tezi, İstanbul (Danışman: Dr. Öğr. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel
Üyesi Nuri Sezer). s.28-72.
Sanatlar Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Sanat Dalı,
Turani A. (1993). Sanat Terimleri Sözlüğü. 11. Basım, Temel Sanat ve Tasarım Programı, Yüksek Lisans
Remzi Kitabevi, İstanbul. Eser Metni, İstanbul (Danışman: Prof. Lebriz Ro-
na). s.5.
Tuna A. A. (2006). Hastanelerde Kurumsal Kimlik Uygu-
lamalarının Hastalar Tarafından Algılanmasına
Yönelik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, İşletme Eğitimi Ana Bilim
Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara (Danışman: Prof.
Dr. Sanem ALKİBAY).
Tunç Z. O. (2018). Kurumsal Kimlik Tasarımları ve Kül- 5. ÜNİTE BİLGİ NOTU KAYNAKÇASI
türel Farklılıklar (İkea ve Koçtaş Örnekleri), Sdü
Art-E Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, (1) İlhan AYVERDİ v.d., Kubbealtı Lugatı: Misalli Bü-
11(22), s.338-374.
yük Türkçe Sözlük, Kubbealtı Neşriyat, İstanbul,
Uçar T. F. (2019). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. 10. 2011, s.460.
Baskı, İnkilap Kitabevi.
(2) İslam Ansiklopedisi, Hakkâklık maddesi, Müellif:
Uzuner E. (2021). Grafik Sanatların Resim Sanatı ile Mehmet Zeki Kuşoğlu,Türkiye Diyanet Vakfı, htt-
İlişkisi ve Algı Boyutu. İstanbul Arel Üniversitesi, ps://islamansiklopedisi.org.tr/hakkaklik
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Ana Sa- (3) Celal Esat Arseven, Sanat Ansiklopedisi, INDEX
nat Dalı, Sanatta Yeterlik, İstan bul.
Graveur maddesi, Millî Eğitim Basımevi, 1965,
Ülger K. (2021). Kurumsal Kimlik Oluşturmada Grafik Ta- s.2527.
sarımın Rolü ve Önemi. https://dergipark.org.tr/ (4) Mustafa Cezar, Sanatta Batı’ya Açılış ve Osman
en/download/article-file/1846200#:~:text=ku- Hamdi, EKAV Yayınları.
rumsal%20kimlik%20tasar%C4%B1m%C4%B-
1n%C4%B1%20belli%20bir,sayg%C4%B1nl%- (5) Napier’in Servet-i Fünun Dergisi için yaptığı ça-
C4%B1k%20kazand%C4%B1ran%20bir%20ta- lışmalara ilk dikkat çeken Dr. Mehmet Nuhoğ-
sar%C4%B1m%20olu%C5%9Fturmakt%C4%B1r lu- Celal Eser’in makalesi olmuştur. Dr. Mehmet
12.01.2023 Nuhoğlu- Celal Eser, Sanayi-i Nefîse Mektebi
hakk (Gravür) hocası Mösyö Napier’in Servet-i
Yalur R. (2014). 1990-2013 Yılları Arasında Afiş ve Sos- Fünun Dergisindeki gravürleri
yal Afişlerin Grafik Tasarım ve Teknolojik Açıdan
İncelenmesi. İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal (6) Asım İşler, Gravür Sanatı ve Gravür Atölyesi Tari-
Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Ana Sanat Da- hi, Gravür Atölye Sergisi, MSÜ.
lı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul (Danışman: Yrd. (7) Asım İşler, Başlangıcından Bugüne Türkiye’de
Doç. Dr. Nuri Sezer). s.45-57. Gravür Sanatı, Karşı Sanat Çalışmaları Yayınları
Yalur R. (2019). Minimalist Sanat Akımının Türk Afiş Ta- (8) Filiz Kılıç-Mehmet Kılıç, Nevşehirli Sanatçı ve
sarımına Etkisi, T.C. İstanbul Arel Üniversitesi, Yazar Bir Aile: Bakıoğulları https://www.avano-
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Ana sarastirmalari.com/nevsehirli-sanatci-ve-ya-
Sanat Dalı, Sanatta Yeterlik, İstanbul (Danışman: zar-bir-aile-bakiogullari/
Prof. Güler Ertan).
Kaynakça atıf sistemi, APA Kriterlerine göre hazırlanmıştır.
376

