Page 29 - İMGESEL RESİM 12
P. 29
TAMAMLAMA-DÖNÜŞTÜRME-YORUMLAMA
4. DERS İÇİ ETKİNLİK
Ortanca çiçeklerinin Latince adı Hydrangea'dır (Haydrenca). Ancak genel olarak bahsedildiğinde
Hortensia (Hortensiya) sözcüğü ile ifade edilir. Paul Cézanne [Pal Sezean (1839-1906)] bu eskizinde,
eşinin adı (Hortanse) ile çiçeğin adı arasındaki bağdan yararlanmış görünüyor (Görsel 1.33).
Görsel 1.33: “Madam Cézanne ve Ortancalar”, 1885, Paul Cézanne, karakalem ve sulu boya ile
eskiz, özel koleksiyon
• Cézanne’ın eskiz olarak çizdiği resme birkaç dakika bakınız.
• Eskizdeki nesneler ve figürü bir mekânda hayal ediniz.
• Bu nesnelere ve figüre eklemeler yaparak çiziminizi tamamlayınız. Çiziminizde farklı nesne ve figürlere
de yer verebilirsiniz.
• Çiziminizi tamamladıktan sonra sulu boya tekniği ile renklendiriniz.
Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, resim kalemleri, yumuşak silgi,
sulu boya, farklı numaralarda fırçalar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve
altlık.
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
Bugün dünya genelinde yaygın olarak kullanı-
lan Torrance (Torens) yaratıcı düşünce testi ilk kez
1966 yılında ABD’de yayınlanmıştır. Sözel ve şekilsel
alanda yaratıcılığı ölçen bu test; okul öncesi, ilkokul,
ortaokul, lise ve üniversite yaş gruplarına uygula-
nabilmektedir. Bu testin uygulama aşamasında,
öğrenciye verilen şekil ya da çizgilerin kısa sürede
tamamlanması istenir (Görsel 1.34, Görsel 1.35).
Görsel 1.34: Torrance Görsel 1.35: Örnek şekil
yaratıcı düşünce testi üzerinden tamamlama
örnek şekli çalışması
27