Page 27 - İMGESEL RESİM 12
P. 27

TAMAMLAMA-DÖNÜŞTÜRME-YORUMLAMA



                 1. DERS DIŞI ETKİNLİK

                      Ahmet, Orta Anadolu’nun uzak köylerinden birinde ilkokulu bitirmişti. İlkokul öğretmeni Müzeyyen
                   Hanım'ın cesaretlendirmesiyle ortaokul ve liseyi ilçe merkezinde yatılı okumuştu. Çalışkan ve azimli bir
                   genç olan Ahmet’in üniversiteyi kazanması hiç zor olmamıştı. Maddi imkânları kısıtlı bir aileden gelen
                   Ahmet’in devlet bursuyla okumasını, onun dürüstlük ve çalışkanlığına inancı tam olan fizik öğretmeni
                   Yusuf Bey sağlamıştı. Başarısı onu İngiltere’de yüksek lisansa, doktoraya ve sonrasında çalışma hayatına
                   taşımıştı.
                      Ahmet’in yurt dışındaki iş hayatı, maddi anlamda ne kadar tatmin edici olsa da içinde yıllar geçtikçe
                   büyüyen bir boşluk vardı. O boşluğun Türkiye özlemi, ülkesinin ve milletinin geleceğine hizmet etme
                   arzusu olduğunu anladığında ise harekete geçmekte bir an bile tereddüt etmedi.
                      İstanbul Havalimanı'na inişe geçen uçağının küçük penceresinden aşağıyı seyreden Ahmet’in gözü,
                   havaalanında zarafetle dalgalanan devasa  Türk bayrağına takıldı. Bayrağın dalgalanışında annesini,
                   babasını, kardeşlerini, köyünü, öğretmenlerini, güzel  Türkçesini, ülkesi ve milleti için yapacağı işleri
                   gördü.
                  •  Okuma metninden yola çıkarak Ahmet’in yurda döndükten sonraki hayatından bir kesiti, imgeleminizde
                     tasarlayarak çiziniz ve renklendiriniz.


                  Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri,
                  yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya pastel boyadan herhangi biri, farklı numaralarda
                  fırçalar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.


                 3. DERS İÇİ ETKİNLİK
                  •  Bir çalışma ofisi hayal ediniz.
                  •  Bu ofiste, hangi malzemelerin olabileceğini resim kâğıdınızın arkasına maddeler hâlinde yazınız.
                  •  Bu maddelerden yola çıkarak çalışma ofisinin eskizini oluşturunuz.
                  •  Ofiste iki kadın bir erkekten oluşan iş veren heyetini imgenizde canlandırınız. Tasarladığınız ofisi, bir
                     mekân  içinde  kompoze  ederek  erkek  çalışan  adayını  bu  heyetin  karşısında  iş  görüşmesi  yaparken
                     hayal ediniz. Perspektif kurallarını dikkate alarak çiziminizi yapınız.
                  •  Çiziminizi serbest teknikle renklendiriniz.

                  Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri,
                  yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya pastel boyadan herhangi biri, farklı numaralarda
                  fırçalar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.

                 2. DERS DIŞI ETKİNLİK

                  •  Yaşadığınız şehre ait tarihî bir mekân belirleyiniz.
                  •  Belirlediğiniz mekânla ilgili görsel araştırması yapınız ya da bu mekânın fotoğrafını çekiniz.
                  •  Seçtiğiniz tarihi mekânla ilgili bilgi toplayınız.
                  •  Hem elinizdeki görselin hem de tarihî mekânla ilgili bilgilerin birer çıktısını alınız (renkli veya siyah
                     beyaz).
                  •  Çıktısını aldığınız görselin fazla bölümlerini keserek resim kâğıdınızın herhangi bir yerine yapıştırınız.
                  •  Yapıştırdığınız görsele ve elinizdeki yazılı bilgilere bağlı kalarak kolaj ve karışık resim tekniğiyle
                     resminizi tamamlayınız.


                   Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim
                   kalemleri, yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya pastel boyadan herhangi biri, farklı
                   numaralarda fırçalar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.





                                                                                                              25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32