Page 27 - İMGESEL RESİM 12
P. 27
TAMAMLAMA-DÖNÜŞTÜRME-YORUMLAMA
1. DERS DIŞI ETKİNLİK
Ahmet, Orta Anadolu’nun uzak köylerinden birinde ilkokulu bitirmişti. İlkokul öğretmeni Müzeyyen
Hanım'ın cesaretlendirmesiyle ortaokul ve liseyi ilçe merkezinde yatılı okumuştu. Çalışkan ve azimli bir
genç olan Ahmet’in üniversiteyi kazanması hiç zor olmamıştı. Maddi imkânları kısıtlı bir aileden gelen
Ahmet’in devlet bursuyla okumasını, onun dürüstlük ve çalışkanlığına inancı tam olan fizik öğretmeni
Yusuf Bey sağlamıştı. Başarısı onu İngiltere’de yüksek lisansa, doktoraya ve sonrasında çalışma hayatına
taşımıştı.
Ahmet’in yurt dışındaki iş hayatı, maddi anlamda ne kadar tatmin edici olsa da içinde yıllar geçtikçe
büyüyen bir boşluk vardı. O boşluğun Türkiye özlemi, ülkesinin ve milletinin geleceğine hizmet etme
arzusu olduğunu anladığında ise harekete geçmekte bir an bile tereddüt etmedi.
İstanbul Havalimanı'na inişe geçen uçağının küçük penceresinden aşağıyı seyreden Ahmet’in gözü,
havaalanında zarafetle dalgalanan devasa Türk bayrağına takıldı. Bayrağın dalgalanışında annesini,
babasını, kardeşlerini, köyünü, öğretmenlerini, güzel Türkçesini, ülkesi ve milleti için yapacağı işleri
gördü.
• Okuma metninden yola çıkarak Ahmet’in yurda döndükten sonraki hayatından bir kesiti, imgeleminizde
tasarlayarak çiziniz ve renklendiriniz.
Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri,
yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya pastel boyadan herhangi biri, farklı numaralarda
fırçalar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.
3. DERS İÇİ ETKİNLİK
• Bir çalışma ofisi hayal ediniz.
• Bu ofiste, hangi malzemelerin olabileceğini resim kâğıdınızın arkasına maddeler hâlinde yazınız.
• Bu maddelerden yola çıkarak çalışma ofisinin eskizini oluşturunuz.
• Ofiste iki kadın bir erkekten oluşan iş veren heyetini imgenizde canlandırınız. Tasarladığınız ofisi, bir
mekân içinde kompoze ederek erkek çalışan adayını bu heyetin karşısında iş görüşmesi yaparken
hayal ediniz. Perspektif kurallarını dikkate alarak çiziminizi yapınız.
• Çiziminizi serbest teknikle renklendiriniz.
Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri,
yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya pastel boyadan herhangi biri, farklı numaralarda
fırçalar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.
2. DERS DIŞI ETKİNLİK
• Yaşadığınız şehre ait tarihî bir mekân belirleyiniz.
• Belirlediğiniz mekânla ilgili görsel araştırması yapınız ya da bu mekânın fotoğrafını çekiniz.
• Seçtiğiniz tarihi mekânla ilgili bilgi toplayınız.
• Hem elinizdeki görselin hem de tarihî mekânla ilgili bilgilerin birer çıktısını alınız (renkli veya siyah
beyaz).
• Çıktısını aldığınız görselin fazla bölümlerini keserek resim kâğıdınızın herhangi bir yerine yapıştırınız.
• Yapıştırdığınız görsele ve elinizdeki yazılı bilgilere bağlı kalarak kolaj ve karışık resim tekniğiyle
resminizi tamamlayınız.
Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim
kalemleri, yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya pastel boyadan herhangi biri, farklı
numaralarda fırçalar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.
25