Page 133 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 133

SIRA SİZDE • Ders Dışı Faaliyet


                 Etkinliğin Adı: Müze Tanıtım Posteri ve Broşürü Hazırlama
                 Bu etkinlik müze ziyareti sonrasında yapılabilir.


                 Yöntem ve Teknikler: Kolaj yapma, grupla çalışma, beyin fırtınası, sergi düzenleme.



                 Kazanımlar


                 •   Öğrenciler bilgi toplama, kaydetme, düzenleme ve sunma becerisini kazanır.
                 •   Öğrencilerde tarihî ve turistik değerleri koruma ve geliştirme bilinci oluşur.

                 •   Öğrencilerde tarihî ve turistik değerleri gelecek kuşaklara aktarma bilinci oluşur.
                 •   Öğrenciler yaşadıkları kentin tarihî ve kültürel değerlerini araştırır.


                 Araç Gereçler



                 •   Müzede sergilenen nesnelerin fotoğrafları
                 •   Resim kâğıdı
                 •   Makas ve yapıştırıcı
                 •   Farklı renklerde pastel ya da kuru boya



                 Süreç


                 •   Öğretmen, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanan şehir ve müze tanıtım poster ya da
                    broşürlerini öğencilere gösterir.
                 •   Poster ve broşür, öğrenciler tarafından incelenir, ardından tanıtımın önemi üzerine tartışılır.
                 •   Etkili bir tanıtım gerçekleştirmek için poster ve broşürlerin nasıl tasarlanması gerektiği konusunda
                    beyin fırtınası yapılır.

                 •   Öğretmen, öğrencilere müzeyi tanıtan bir broşür ve poster hazırlayacaklarını söyler. Ardından ak-
                    ranları dört alt gruba ayırır. İki grubu poster, diğer iki grubu ise broşür hazırlamakla görevlendirir.
                 •   Öğretmen, müzeden tanıtım için nesne seçmek üzere öğrencilerle birlikte müzeyi ziyaret eder.
                    Gruplar müze ziyareti sırasında hangi nesneleri broşür ve posterlerinde tanıtacaklarını seçer.
                 •   Seçilen  nesnelerin  fotoğrafları  çekilir  ve  basılır  (Müzede  bulunan  broşürlerdeki  resimlerden  de
                    yararlanılabilir.).
                 •   Müze ziyaretinden sonra gruplar kendi müze broşürlerini ve posterlerini tasarlar. Hazırlanan broşür
                    ve posterlerin müzede sergilenmesi sağlanır. Etkinlik bu şekilde sona erer.















                                                                                                               131
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138