Page 133 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 133
SIRA SİZDE • Ders Dışı Faaliyet
Etkinliğin Adı: Müze Tanıtım Posteri ve Broşürü Hazırlama
Bu etkinlik müze ziyareti sonrasında yapılabilir.
Yöntem ve Teknikler: Kolaj yapma, grupla çalışma, beyin fırtınası, sergi düzenleme.
Kazanımlar
• Öğrenciler bilgi toplama, kaydetme, düzenleme ve sunma becerisini kazanır.
• Öğrencilerde tarihî ve turistik değerleri koruma ve geliştirme bilinci oluşur.
• Öğrencilerde tarihî ve turistik değerleri gelecek kuşaklara aktarma bilinci oluşur.
• Öğrenciler yaşadıkları kentin tarihî ve kültürel değerlerini araştırır.
Araç Gereçler
• Müzede sergilenen nesnelerin fotoğrafları
• Resim kâğıdı
• Makas ve yapıştırıcı
• Farklı renklerde pastel ya da kuru boya
Süreç
• Öğretmen, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanan şehir ve müze tanıtım poster ya da
broşürlerini öğencilere gösterir.
• Poster ve broşür, öğrenciler tarafından incelenir, ardından tanıtımın önemi üzerine tartışılır.
• Etkili bir tanıtım gerçekleştirmek için poster ve broşürlerin nasıl tasarlanması gerektiği konusunda
beyin fırtınası yapılır.
• Öğretmen, öğrencilere müzeyi tanıtan bir broşür ve poster hazırlayacaklarını söyler. Ardından ak-
ranları dört alt gruba ayırır. İki grubu poster, diğer iki grubu ise broşür hazırlamakla görevlendirir.
• Öğretmen, müzeden tanıtım için nesne seçmek üzere öğrencilerle birlikte müzeyi ziyaret eder.
Gruplar müze ziyareti sırasında hangi nesneleri broşür ve posterlerinde tanıtacaklarını seçer.
• Seçilen nesnelerin fotoğrafları çekilir ve basılır (Müzede bulunan broşürlerdeki resimlerden de
yararlanılabilir.).
• Müze ziyaretinden sonra gruplar kendi müze broşürlerini ve posterlerini tasarlar. Hazırlanan broşür
ve posterlerin müzede sergilenmesi sağlanır. Etkinlik bu şekilde sona erer.
131