Page 131 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 131

SIRA SİZDE • Ders İçi Faaliyet


                 Etkinliğin Adı: Ben Müzesi
                 Bu etkinlik müze ziyareti öncesinde yapılabilir.


                 Yöntem ve Teknikler: Soru-cevap, gösteri, tartışma, sergi düzenleme.



                 Kazanımlar
                 •   Öğrenciler kendilerine ait nesnelerden basit bir müze oluşturur.
                 •   Öğrenciler topladıkları nesneleri sergiler.
                 •   Öğrenciler kendi müzelerini arkadaşlarına tanıtır.

                 •   Öğrenciler kendi müzeleriyle gerçek müze arasındaki benzerlikleri açıklar.


                 Araç Gereçler
                 •   Müze tanıtım broşürleri
                 •   Öğrencilere ait nesneler

                 •   Kâğıt ve kalem
                 •   Fon kartonları (farklı renklerde)
                 •   Yapıştırıcı
                 •   Makas



                 Süreç
                 Öğretmen, öğrencilerine “Kullandığınız eşyalar arasında sizin için özel ve önemli olanlar hangileridir?”
                 ve “Bunlar içinde sakladıklarınız var mı?” sorularını yöneltir. Bir sonraki çalışmaya kendileri için değerli
                 olan bazı nesneleri ve varsa aile üyelerine ait eski fotoğrafları getirmelerini ister. Getirecekleri eski
                 nesne ve fotoğrafların hikâyelerini de öğrenmelerini ister.



                 •   Öğretmen, çalışmanın ilk bölümünde öğrencilerden getirdikleri nesnelerin özelliklerini içeren bir
                     kart hazırlamalarını ister. Bu kartta nesnelerin ne zaman ve nerede kullanıldıklarına ilişkin bilgi-
                     ler bulunmalıdır. Öğretmen, öğrencilerine bu nesnelerden yola çıkarak bir sergi hazırlayacaklarını
                     söyler.
                 •   Öğrenciler, sergi alanının düzenlenmesi için iş bölümü yapar.

                 •   Öğrenciler; fon kartonları, yapıştırıcı, makas, kâğıt ve kalemler kullanarak sergi alanı düzenleme
                     çalışmaları yapar.
                 •   Sergi alanının temiz, aydınlık, havadar ve estetik olmasına dikkat edilir.

                 •   Sergi alanı, gün boyunca öğrencilerin seçeceği sözsüz müzik, resim, afiş vb. ile renklendirilir.
                 •   Öğrenciler, kendilerine ait nesnelerden oluşturdukları sergiyi diğer öğencilere tanıtır ve gezdirir.
                 •   Öğrencilerden çalışmanın ikinci bölümünde eski fotoğraflardan birini seçerek fotoğrafın hikâyesini
                     paylaşması istenir. Öğrencilerin kendi oluşturdukları müze ile gerçek müze arasındaki benzerlik ve
                     farklılıkları tartışmaları etkinliğin son aşamasıdır.








                                                                                                               129
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136