Page 131 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 131
SIRA SİZDE • Ders İçi Faaliyet
Etkinliğin Adı: Ben Müzesi
Bu etkinlik müze ziyareti öncesinde yapılabilir.
Yöntem ve Teknikler: Soru-cevap, gösteri, tartışma, sergi düzenleme.
Kazanımlar
• Öğrenciler kendilerine ait nesnelerden basit bir müze oluşturur.
• Öğrenciler topladıkları nesneleri sergiler.
• Öğrenciler kendi müzelerini arkadaşlarına tanıtır.
• Öğrenciler kendi müzeleriyle gerçek müze arasındaki benzerlikleri açıklar.
Araç Gereçler
• Müze tanıtım broşürleri
• Öğrencilere ait nesneler
• Kâğıt ve kalem
• Fon kartonları (farklı renklerde)
• Yapıştırıcı
• Makas
Süreç
Öğretmen, öğrencilerine “Kullandığınız eşyalar arasında sizin için özel ve önemli olanlar hangileridir?”
ve “Bunlar içinde sakladıklarınız var mı?” sorularını yöneltir. Bir sonraki çalışmaya kendileri için değerli
olan bazı nesneleri ve varsa aile üyelerine ait eski fotoğrafları getirmelerini ister. Getirecekleri eski
nesne ve fotoğrafların hikâyelerini de öğrenmelerini ister.
• Öğretmen, çalışmanın ilk bölümünde öğrencilerden getirdikleri nesnelerin özelliklerini içeren bir
kart hazırlamalarını ister. Bu kartta nesnelerin ne zaman ve nerede kullanıldıklarına ilişkin bilgi-
ler bulunmalıdır. Öğretmen, öğrencilerine bu nesnelerden yola çıkarak bir sergi hazırlayacaklarını
söyler.
• Öğrenciler, sergi alanının düzenlenmesi için iş bölümü yapar.
• Öğrenciler; fon kartonları, yapıştırıcı, makas, kâğıt ve kalemler kullanarak sergi alanı düzenleme
çalışmaları yapar.
• Sergi alanının temiz, aydınlık, havadar ve estetik olmasına dikkat edilir.
• Sergi alanı, gün boyunca öğrencilerin seçeceği sözsüz müzik, resim, afiş vb. ile renklendirilir.
• Öğrenciler, kendilerine ait nesnelerden oluşturdukları sergiyi diğer öğencilere tanıtır ve gezdirir.
• Öğrencilerden çalışmanın ikinci bölümünde eski fotoğraflardan birini seçerek fotoğrafın hikâyesini
paylaşması istenir. Öğrencilerin kendi oluşturdukları müze ile gerçek müze arasındaki benzerlik ve
farklılıkları tartışmaları etkinliğin son aşamasıdır.
129