Page 126 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 126

Görsel 6.13: Eğitim amaçlı kazı alanı, Arkansas Üniversitesi, ABD

                  Sergi, Konferans ve Festivaller: Çağdaş müze-    •   Müze  ziyareti  sonrası  ilk  olarak  öğrencilere
                  lerin  kullandığı  öğretim  yöntemleri  içinde  sayılan   daha  önceden  hazırlanmış  son  anketleri  dol-
                  sergiler,  özellikle  programlarda  yer  alan  bilgilerin   durtulmalıdır. Bu şekilde ön anket ve son anket
                  elde  edilmesinin  yanında  konuya  olan  ilginin  art-  sonuçlarına göre müze gezisinin ne derece ba-
                  masına ve düşüncelerin yerleşmesine de yardım-      şarıya ulaştığı tespit edilebilir.
                  cı olur. Müzelerde kalıcı sergilerin yanı sıra geçici
                  sergilemeler de yapılır. Müzede kalıcı olan sergiler,   •   Sınıf ortamında öğrencilerden müzede sergile-
                  müzenin vitrinini oluşturur. Geçici sergiler ise belli   nen eserler ile ilgili görüşlerini anlatmaları ve
                  sürelerde yapılır. Bu sergiler, bir sanatçı veya sa-  duygularını  kompozisyon  şeklinde  yazmaları
                  natçı grubuna ait olabileceği gibi bir ülkede gerçek-  istenebilir.
                  leştirilen buluşlar, o ülkenin önemli günleri, savaş-  •   Soru-cevap ve tartışma yöntemleri kullanılarak
                  ları ve sanatçıları ile ilgili de olabilmektedir.   öğrencilerin konuyla ilgili bilgilerinin pekiş mesi

                  Müzede  yapılan  konser,  dinleti,  sosyal  proje,  si-  sağlanabilir.
                  nema  gösterimi,  konferans,  festival  ve  atölye  ça-  •   Öğrencilerden  müzede  sergilenen  eserlerden
                  lışmaları ile çocuk, genç ve yetişkinlere ulaşılarak   ya  da  müzede  çizdikleri  resimlerden  yola  çı-
                  toplum yaşamında bir değişim gerçekleştirilebilir.  karak üç boyutlu çalışmalar veya farklı resim
                  Bir Sit veya Arkeolojik Kazı Alanında Kazı Yap-     teknikleriyle  iki  boyutlu  çalışmalar  yapmaları
                  ma: Öğrencilerin oluşturulan yapay bir kazı alanın-  istenebilir.
                  da arkeolojik kazı yapıp çıkan eserleri temizlemesi,
                  eserlerin çizim ve restorasyonlarını yapması, bel-  •   Öğrencilere sanal ortamda müzelerin nasıl ge-
                  geleme-sergileme süreçlerini denemeleri sağlana-    zileceği hakkında bilgi verilebilir.
                  bilir (Görsel 6.13).                             •   Öğrencilerden,  hayal  güçlerini  geliştirmek
                                                                      amacıyla  müzede  etkilendikleri  eserlerden
                  6.1.6. Eserlerin Müzede Sergilenmesine              yola çıkarak dra ma yapmaları istenebilir.
                       Yönelik Görüşler, İzleme ve Çalışma
                                                                   •   Öğrencilerin tarihî eserlerin ve sanatın önemi-
                  İzleme ve çalışma bölümünde müze ziyaretinden       ni kavramaları açısından çeşitli sunumlar ha-
                  sonra  sınıfta  deneyimler  tartışılıp  değerlendirilir   zırlanabilir.
                  ve  akılda  kalan  sorular  cevaplandırılır.  Öğretmen
                  tarafından öğrencilerin yaşlarına, ilgilerine, dersin   •   Ziyaret esnasında çekilen fotoğraflar ve yapı-
                  konusuna ve gidilen müzenin türüne göre farklı ça-  lan resim çalışmaları, estetik bir düzen içinde
                  lışmalar uygulanabilir.                             okuldaki panolarda sergilenebilir.



            124
           124          Müze Eğitimi
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131