Page 126 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 126
Görsel 6.13: Eğitim amaçlı kazı alanı, Arkansas Üniversitesi, ABD
Sergi, Konferans ve Festivaller: Çağdaş müze- • Müze ziyareti sonrası ilk olarak öğrencilere
lerin kullandığı öğretim yöntemleri içinde sayılan daha önceden hazırlanmış son anketleri dol-
sergiler, özellikle programlarda yer alan bilgilerin durtulmalıdır. Bu şekilde ön anket ve son anket
elde edilmesinin yanında konuya olan ilginin art- sonuçlarına göre müze gezisinin ne derece ba-
masına ve düşüncelerin yerleşmesine de yardım- şarıya ulaştığı tespit edilebilir.
cı olur. Müzelerde kalıcı sergilerin yanı sıra geçici
sergilemeler de yapılır. Müzede kalıcı olan sergiler, • Sınıf ortamında öğrencilerden müzede sergile-
müzenin vitrinini oluşturur. Geçici sergiler ise belli nen eserler ile ilgili görüşlerini anlatmaları ve
sürelerde yapılır. Bu sergiler, bir sanatçı veya sa- duygularını kompozisyon şeklinde yazmaları
natçı grubuna ait olabileceği gibi bir ülkede gerçek- istenebilir.
leştirilen buluşlar, o ülkenin önemli günleri, savaş- • Soru-cevap ve tartışma yöntemleri kullanılarak
ları ve sanatçıları ile ilgili de olabilmektedir. öğrencilerin konuyla ilgili bilgilerinin pekiş mesi
Müzede yapılan konser, dinleti, sosyal proje, si- sağlanabilir.
nema gösterimi, konferans, festival ve atölye ça- • Öğrencilerden müzede sergilenen eserlerden
lışmaları ile çocuk, genç ve yetişkinlere ulaşılarak ya da müzede çizdikleri resimlerden yola çı-
toplum yaşamında bir değişim gerçekleştirilebilir. karak üç boyutlu çalışmalar veya farklı resim
Bir Sit veya Arkeolojik Kazı Alanında Kazı Yap- teknikleriyle iki boyutlu çalışmalar yapmaları
ma: Öğrencilerin oluşturulan yapay bir kazı alanın- istenebilir.
da arkeolojik kazı yapıp çıkan eserleri temizlemesi,
eserlerin çizim ve restorasyonlarını yapması, bel- • Öğrencilere sanal ortamda müzelerin nasıl ge-
geleme-sergileme süreçlerini denemeleri sağlana- zileceği hakkında bilgi verilebilir.
bilir (Görsel 6.13). • Öğrencilerden, hayal güçlerini geliştirmek
amacıyla müzede etkilendikleri eserlerden
6.1.6. Eserlerin Müzede Sergilenmesine yola çıkarak dra ma yapmaları istenebilir.
Yönelik Görüşler, İzleme ve Çalışma
• Öğrencilerin tarihî eserlerin ve sanatın önemi-
İzleme ve çalışma bölümünde müze ziyaretinden ni kavramaları açısından çeşitli sunumlar ha-
sonra sınıfta deneyimler tartışılıp değerlendirilir zırlanabilir.
ve akılda kalan sorular cevaplandırılır. Öğretmen
tarafından öğrencilerin yaşlarına, ilgilerine, dersin • Ziyaret esnasında çekilen fotoğraflar ve yapı-
konusuna ve gidilen müzenin türüne göre farklı ça- lan resim çalışmaları, estetik bir düzen içinde
lışmalar uygulanabilir. okuldaki panolarda sergilenebilir.
124
124 Müze Eğitimi