Page 122 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 122
Müze Ziyareti
İkinci bölüm olan müze ziyareti, öğrencide fiziksel engelleyecek bütün davranışlardan kaçınmalıdır.
deneyim ve kalıcı öğrenme sağlar. Bu şekilde uy- Bunun için müzede öğrencilerin en çok ilgisini çe-
gulanan bir çalışma programının başında ya da so- ken eserler üzerinde odaklanılması uygun olacaktır
nunda mutlaka başarıya ulaşılır. (Görsel 6.8).
Müze ziyaretinde ilk olarak öğrencilerin bulunduk- Öğrencilere müzedeki bütün eserlerin gösterilmesi
ları ortamda kendilerini rahat hissetmeleri sağlan- yerine birkaç eserin detaylı incelenmesine olanak
malıdır. Bu amaçla onlara müze mekânı hakkında sağlanmalıdır. “Grup sanat eleştirisi” kapsamında
bilgi verilmeli, doğal ihtiyaçlarını karşılayabilecek- öğretmen, öğrencilerin sanat eleştirisi tartışması-
leri lavabo, büfe, müze giriş-çıkışları ve danışma na öncülük etmeli ve bunun için daha önceki sanat
gibi mekânların yerleri gösterilmelidir. Müze gezisi eleştirisi çalışma örneklerini kullanmalıdır.
sırasında öğretmenin daima öğrencilerinin yanın- Öğretmen, her öğrenciye üzerinde çalışma yapma-
da olduğunu hissettirmesi ve onlara güven verme- ları için birer çalışma kâğıdı dağıtmalı ve öğrencile-
si gerekir. Aynı zamanda müzede uygulanmasını rin beğendikleri bir ya da birkaç sanat yapıtını çiz-
istediği aktivitelerin sorunsuz geçmesi amacıyla meye onları yönlendirmelidir. Bu süreçte öğretmen,
yönlendirici olmalıdır. öğrencilerin sanat yapıtları ile ilgili sorularını not
İzleme ve Çalışma etmelidir. Öğretmen, öğrencilerin yalnız veya arka-
daşlarıyla fikir alışverişi içinde çalışmasına, eser-
Öğretmen, müzede uygulamalı çalışmalar yaptır- ler hakkında yorum yapmasına olanak sağlamalı;
mak istiyorsa mekânı buna göre belirlemelidir. Bu yeteneklerini ortaya çıkarabilmek için uğraşmalı ve
doğrultuda öğrencilerin hepsinin etkinlikleri göre- ihtiyaçları kadar zaman ayırmalıdır.
bileceği oturma yerleri ayarlanmalıdır. Müze ziya-
reti esnasında öğretmen, öğrencilerin yaratıcılığını
Görsel 6.8: Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin müzedeki heykellerden çizim çalışmaları, Muğla
120
120 Müze Eğitimi