Page 122 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 122

Müze Ziyareti

                  İkinci bölüm olan müze ziyareti, öğrencide fiziksel   engelleyecek  bütün  davranışlardan  kaçınmalıdır.
                  deneyim ve kalıcı öğrenme sağlar. Bu şekilde uy-  Bunun için müzede öğrencilerin en çok ilgisini çe-
                  gulanan bir çalışma programının başında ya da so-  ken eserler üzerinde odaklanılması uygun olacaktır
                  nunda mutlaka başarıya ulaşılır.                 (Görsel 6.8).
                  Müze ziyaretinde ilk olarak öğrencilerin bulunduk-  Öğrencilere müzedeki bütün eserlerin gösterilmesi
                  ları ortamda kendilerini rahat hissetmeleri sağlan-  yerine birkaç eserin detaylı incelenmesine olanak
                  malıdır. Bu amaçla onlara müze mekânı hakkında   sağlanmalıdır. “Grup sanat eleştirisi” kapsamında
                  bilgi verilmeli, doğal ihtiyaçlarını karşılayabilecek-  öğretmen,  öğrencilerin  sanat  eleştirisi  tartışması-
                  leri  lavabo,  büfe,  müze  giriş-çıkışları  ve  danışma   na öncülük etmeli ve bunun için daha önceki sanat
                  gibi mekânların yerleri gösterilmelidir. Müze gezisi   eleştirisi çalışma örneklerini kullanmalıdır.
                  sırasında  öğretmenin  daima  öğrencilerinin  yanın-  Öğretmen, her öğrenciye üzerinde çalışma yapma-
                  da olduğunu hissettirmesi ve onlara güven verme-  ları için birer çalışma kâğıdı dağıtmalı ve öğrencile-
                  si  gerekir.  Aynı  zamanda  müzede  uygulanmasını   rin beğendikleri bir ya da birkaç sanat yapıtını çiz-
                  istediği  aktivitelerin  sorunsuz  geçmesi  amacıyla   meye onları yönlendirmelidir. Bu süreçte öğretmen,
                  yönlendirici olmalıdır.                          öğrencilerin  sanat  yapıtları  ile  ilgili  sorularını  not
                  İzleme ve Çalışma                                etmelidir. Öğretmen, öğrencilerin yalnız veya arka-
                                                                   daşlarıyla fikir alışverişi içinde çalışmasına, eser-
                  Öğretmen,  müzede  uygulamalı  çalışmalar  yaptır-  ler hakkında yorum yapmasına olanak sağlamalı;
                  mak istiyorsa mekânı buna göre belirlemelidir. Bu   yeteneklerini ortaya çıkarabilmek için uğraşmalı ve
                  doğrultuda  öğrencilerin  hepsinin  etkinlikleri  göre-  ihtiyaçları kadar zaman ayırmalıdır.
                  bileceği oturma yerleri ayarlanmalıdır. Müze ziya-
                  reti esnasında öğretmen, öğrencilerin yaratıcılığını
















































                  Görsel 6.8: Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin müzedeki heykellerden çizim çalışmaları, Muğla



            120
           120          Müze Eğitimi
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127