Page 127 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 127

Görsel 6.14: Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencileri drama etkinliği, Muğla



               6.1.7. Müzede Sergilenen Eserlere İlişkin        Nesne Çizimi: Müze eğitimi sırasında ya da son-
                     Öğrenci Görüşlerinin Farklı                rasında yapılabilecek bir çalışmadır. Bu çalışmada,
                     Sanatsal Uygulamaları                      sergilenen eserlerden ilgi çeken birinin çizimi ya-
                                                                pılabilir.  Bir  başka  seçenek  ise  seçilen  bir  eserin
               Müze eğitimi sürecinde tam öğrenmenin sağlana-   yarım bırakılmış çiziminin önce müzedeki asıllarına
               bilmesi için yapılan etkinliklere bağlı olarak ziyaret   göre daha sonra da hayal gücüyle tamamlanması-
               sonrasında okulda da birtakım çalışmaların yürü-  dır. Her iki uygulama sonrasında çizimlerden yola
               tülmesi gerekir. Herhangi bir ders işleme sürecinde   çıkılarak  eserler  oluşturulabilir  ve  sergilenebilir.
               olduğu gibi müze eğitiminde de alınan bilgilerin öl-  Özellikle sanat müzelerinde yapılan eğitim sonra-
               çülmesine ihtiyaç vardır. Müze sonrası yapılan et-  sında mutlaka bu uygulama yapılmalıdır.
               kinliklerin bir kısmı da müzede bitirilemeyen etkin-
               likleri tamamlamak amacıyla yapılır (Görsel 6.14).  Kopya  Nesne  Yapımı:  Müzede  görülen  seramik
                                                                örneklerinden yola çıkılarak kil, oyun hamuru gibi
               Hikâye Oluşturma: Ziyaret sonrasında öğrenciler-  yoğurma  maddeleriyle  vazo,  tabak,  çömlek,  bar-
               den müzede en çok beğendikleri eser ile ilgili bir   dak vb. üç boyutlu biçimlendirmeler yapılabilir. Bu-
               hikâye  yazmaları  istenebilir.  Bu  etkinlik,  kişilerin   rada  eserin  orijinal  hâline  bağımlı  kalınmasından
               duyusal yönlerini saptamak ve dil becerilerini ge-  çok izlenim ile yaratıcılığın birleştirilerek özgün bir
               liştirmek amacıyla gerçekleştirilir. Yazılanlar daha   eser ortaya çıkarılması amaçlanmalıdır.
               sonra sınıf ortamında paylaşılır. Hikâye oluşturma;
               görüş alışverişi, dinleme ve yanıt verme becerileri-  Karşılaştırma: Ziyaret sonrasında günlük hayatta
               ni geliştirmenin yanında bakış açılarının farklılaştı-  görülen  nesneler  ile  müzede  görülenler  arasında
               rılması ve kalıplaşmış yargıların analiz edilmesine   karşılaştırma  yapılabilir.  Bu  karşılaştırma  netice-
               de imkân sağlar.                                 sinde bir tartışma ortamı oluşturularak benzerlik ve
                                                                farklılıklar ortaya çıkarılabilir.
               Mektup Yazma: Müzede görülen eserlerle ilgili zi-
               yaret sonrasında mektup yazma çalışması yapıla-  Bir başka karşılaştırma çalışması şu şekilde ger-
               bilir. Bu çalışma, etkilenilen bir nesne ile ilgili ya da   çekleştirilebilir: Müze gezisi öncesi bir nesne be-
               mitolojik bir kahramana mektup yazılması şeklinde   lirlenir ve onunla ilgili resim çalışması yapılır. Müze
               gerçekleştirilebilir.                            gezisi  sırasında  resmi  yapılan  nesne  bulunur  ve



                                                                                                               125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132