Page 127 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 127
Görsel 6.14: Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencileri drama etkinliği, Muğla
6.1.7. Müzede Sergilenen Eserlere İlişkin Nesne Çizimi: Müze eğitimi sırasında ya da son-
Öğrenci Görüşlerinin Farklı rasında yapılabilecek bir çalışmadır. Bu çalışmada,
Sanatsal Uygulamaları sergilenen eserlerden ilgi çeken birinin çizimi ya-
pılabilir. Bir başka seçenek ise seçilen bir eserin
Müze eğitimi sürecinde tam öğrenmenin sağlana- yarım bırakılmış çiziminin önce müzedeki asıllarına
bilmesi için yapılan etkinliklere bağlı olarak ziyaret göre daha sonra da hayal gücüyle tamamlanması-
sonrasında okulda da birtakım çalışmaların yürü- dır. Her iki uygulama sonrasında çizimlerden yola
tülmesi gerekir. Herhangi bir ders işleme sürecinde çıkılarak eserler oluşturulabilir ve sergilenebilir.
olduğu gibi müze eğitiminde de alınan bilgilerin öl- Özellikle sanat müzelerinde yapılan eğitim sonra-
çülmesine ihtiyaç vardır. Müze sonrası yapılan et- sında mutlaka bu uygulama yapılmalıdır.
kinliklerin bir kısmı da müzede bitirilemeyen etkin-
likleri tamamlamak amacıyla yapılır (Görsel 6.14). Kopya Nesne Yapımı: Müzede görülen seramik
örneklerinden yola çıkılarak kil, oyun hamuru gibi
Hikâye Oluşturma: Ziyaret sonrasında öğrenciler- yoğurma maddeleriyle vazo, tabak, çömlek, bar-
den müzede en çok beğendikleri eser ile ilgili bir dak vb. üç boyutlu biçimlendirmeler yapılabilir. Bu-
hikâye yazmaları istenebilir. Bu etkinlik, kişilerin rada eserin orijinal hâline bağımlı kalınmasından
duyusal yönlerini saptamak ve dil becerilerini ge- çok izlenim ile yaratıcılığın birleştirilerek özgün bir
liştirmek amacıyla gerçekleştirilir. Yazılanlar daha eser ortaya çıkarılması amaçlanmalıdır.
sonra sınıf ortamında paylaşılır. Hikâye oluşturma;
görüş alışverişi, dinleme ve yanıt verme becerileri- Karşılaştırma: Ziyaret sonrasında günlük hayatta
ni geliştirmenin yanında bakış açılarının farklılaştı- görülen nesneler ile müzede görülenler arasında
rılması ve kalıplaşmış yargıların analiz edilmesine karşılaştırma yapılabilir. Bu karşılaştırma netice-
de imkân sağlar. sinde bir tartışma ortamı oluşturularak benzerlik ve
farklılıklar ortaya çıkarılabilir.
Mektup Yazma: Müzede görülen eserlerle ilgili zi-
yaret sonrasında mektup yazma çalışması yapıla- Bir başka karşılaştırma çalışması şu şekilde ger-
bilir. Bu çalışma, etkilenilen bir nesne ile ilgili ya da çekleştirilebilir: Müze gezisi öncesi bir nesne be-
mitolojik bir kahramana mektup yazılması şeklinde lirlenir ve onunla ilgili resim çalışması yapılır. Müze
gerçekleştirilebilir. gezisi sırasında resmi yapılan nesne bulunur ve
125